DERS ADI

: Türk Halk Hikayeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 3018 Türk Halk Hikayeleri SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Türk halk hikayelerinin tanıtılması, halk hikayeleri üzerinde yapılan çalışmalar, halk hikayelerinin motif yapısı, belli başlı halk hikayelerinin yapılarının incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk halk hikayelerini tanırlar.
2   Halk hikayesi ve destan arasındaki benzerlik ve farklılıkları kavrarlar.
3   Halk hikayeleri ile ilgili olarak Türkiye ve Türkiye dışında yapılmış olan çalışmaları kavrarlar.
4   Halk hikayelerinin motif ve epizot yapılarını kavrarlar.
5   Aşık Garip hikayesini incelemiş olurlar.
6   Tahir ile Zühre hikayesini kavrarlar
7   Köroğlu hikayesini ve kollarını kavrarlar.
8   Belli başlı halk hikayelerini öğrenmiş olurlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Halk hikayesinin tanımı
2 Halk hikayesi ve diğer türler arasındaki ilişkiler
3 Halk hikayeleri üzerinde yapılan çalışmalar
4 Halk hikayelerinde motif
5 Halk hikayelerinde yapı
6 Halk hikayelerinde şekil ve içerik özellikleri
7 Vize
8 Halk hikayelerinde şekil ve içerik özellikleri
9 Aşık Garip hikayesi
10 Aşık Garip hikayesi incelemesi
11 Tahir ile Zühre hikayesi
12 Tahir ile Zühre hikayesi incelemesi
13 Köroğlu ve kolları
14 Halk hikayesi örneklerinin incelenmesi
15 Halk hikayesi örneklerinin incelenmesi
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:
Ed. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, , Grafiker Yayınları, Ankara 2007.
Metin Ekici, Türk Dünyasında Köroğlu, Akçağ Yayınları, Ankara 2004.
Pertev Naili Boratav, Folklor ve Edebiyat I, Adam Yayıncılık, Ankara 1982
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul 2000.
Erman Artun, Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Kitabevi, İstanbul 2005.
Özkul Çobanoğlu, Âşık Tarzı Edebiyat Geleneği ve İstanbul, 3E Yayınevi, İstanbul 2007.

Yardımcı Kaynaklar:
Umay Günay, Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, Ankara 1986.
Pertev Naili Boratav, Halk Hikayeleri ve Halk Hikayeciliği, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2011.
Ali Berat Alptekin, Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları, Ankara, 2009.
Özkul Çobanoğlu, Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Akçağ Yayınları, Ankara 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavına Hazırlık 5 3 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1133231111
ÖK.2244322221
ÖK.3223233211
ÖK.422232322121
ÖK.5231111311111
ÖK.6231111312212
ÖK.7232211311212
ÖK.8232212212212