DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2005 Eski Türk Edebiyatı I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

İslam kültürü etkisinde gelişen Türk edebiyatının özellikleri, İslami Türk Edebiyatının Tarihi Gelişimi, Karahanlı Dönemi Türk edebiyatının ilk yazılı eserleri,11 ve 13. yüzyıl arası Anadolu ve Osmanlı sahası Türk edebiyatlarını öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslamiyet Sonrası Türk edebiyatının ilk eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
2   Klasik Türk edebiyatının doğuşu, tarihi ve coğrafi şartlarını tanır.
3   13. yüzyıl Klasik Türk edebiyatının temel özelliklerini kavrar.
4   13. yüzyıl Klasik Türk edebiyatının önemli temsilcileri ve eserlerini sıralar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 XIII. Asra gelinceye kadar Türk Edebiyatına genel bir bakış.
2 Karahanlı Dönemi Türk Edebiyatı,Yusuf Has Hacib ve Kutadgu Bilig adlı eseri
3 Kaşgarlı Mahmud ve Divanu Lugatit-Türk adlı eseri
4 Edib Ahmed Yükneki ve Atabetü'l-Hakayık adlı eseri
5 Hoca Ahmed Yesevi ve Divan-ı Hikmet adlı eseri
6 Hakim Süleyman Ata'nın Hayatı, Sanatı ve Eserleri
7 13. yüzyıl Türk edebiyatının Genel Özellikleri ve Hacı Bektaş-ı Veli nin Hayatı, Sanatı ve Eserler
8 Ara sınav
9 Mevlânâ: Hayatı, eserleri ve Türk kültür ve edebiyat hayatındaki önemi.
10 Mevlana'nın Mesnevisindeki Hikayeler
11 Mevlanın Mesnevisindeki ilk 18 beytin şerhi.
12 Yunus Emre: Hayatı, eserleri ve sanatı.
13 Yunus Emre Divanından gazel şerhleri
14 Yunus Emre'nin Risaletü'n-Nushiye Mesnevsinin Tahlili
15 Sultan Veled'in Hayatı, Sanatı ve Eserleri
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şentürk A. Atilla-Kartal Ahmet (2004), Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergah Yayınları, İstanbul.
İz, Fahir (2000), Eki Türk Edebiyatında Nazım I, II, Akçağ Yayınları, Ankara.
Develioğlu, Ferit (1993) Osmanlıca- Türkçe Ansiklopedik Lugat, Aydın Yay. Ankara.
İsen, Mustafa vd. (2003), Eski Türk Edebiyatı El Kitab, Grafiker Yayınları, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüzyüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 10 2 20
Final Sınavına Hazırlık 10 2 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1155311511112
ÖK.2155311511112
ÖK.3155311511111
ÖK.4155311511111