DERS ADI

: Batı Edebiyatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 3030 Batı Edebiyatı II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Batı edebiyatını ana hatlarıyla tanımak; batıda gelişen destansı şiir, didaktik şiir, hiciv şiiri gibi şiir türleri ve trajedi, komedi gibi diğer türler hakkında bilgi sahibi olmak; batı edebiyatında gelişen tür ve akımların bizdeki yansımalarını değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ana hatlarıyla batı edebiyatını ve edebiyatçılarını tanırlar.
2   Batı kaynaklı gelişen trajedi, dram, komedi gibi türler hakkında bilgi sahibi olurlar.
3   Roma edebiyatı, rönesans dönemi şair ve yazarları, klasisizm, romantizm gibi fikir akımları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür ve medeniyetin tanımı; batı medeniyeti ve kültürlerine giriş.
2 Latin şiiri ve Wirgilus, Horatius gibi önemli temsilcileri, bunların şiirlerinden örnekler.
3 Roma da nesir, Sezar ve Titüs.
4 İtalyanca, İspanyolca, Almanca gibi diller ve kökenleri, Roma da felsefe ve sanat anlayışı.
5 Rönesans, Reform ve Hümanizm hakkında değerlendirme.
6 Rönesans ın sanat ve edebiyata dair özellikleri.
7 Vize
8 Klasisizm nedir
9 Klasik sanat eserinin özellikleri.
10 Aydınlanma dönemi, Descartes
11 Voltaire, Spinoza, David Hume.
12 Romantizm de insan ve tabiat anlayışı.
13 Romantizm de sanat ve edebiyatın amacı.
14 Dil ve üslup noktasında romantizmin değerlendirilmesi ve örnek metinler.
15 Klasisizm ve romantizmin mukayesesi.
16 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ANA KAYNAKLAR
BLANCHOT, Maurice (1993) Yazınsal uzam, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
CARLONI, J. C.; Filloux, J. C. (1984). Eleştiri kuramları, Çev. Tahsin Yücel, Ankara: Kuzey yayınları
CEBECİ, Oğuz (2004) Psikanalitik Edebiyat Kuramı, İstanbul. İthaki Yayınları.
EAGLETON, Terry (1998) Eleştirinin Görevi, Çeviren: İsmail Serin, Ankara: Ark, Bilim ve Sanat Yayınları.
ECO, Umberto (1992) Açık yapıt, Çev. Yakup Şahan, İstanbul: Kabalcı Yayınları.
ECO, Umberto (1996) Anlatı ormanlarında altı gezinti, Çeviren: Kemal Atakay, İstanbul: Can Yayınları.
EICHENBAUM, Boris (1994) Edebiyat kuramı, Çeviren: Sedat Umran, Ankara: Yaba Yayınları.
GÖKTÜRK, Akşit (1988) Okuma uğraşı, 3. Baskı, İstanbul: İnkılap Kitabevi.

YARDIMCI KAYNAKLAR
GÜNAY, V. Doğan (2007) Metin Bilgisi, 4. Baskı, İstanbul: Papatya Yayınları.
MORAN, Berna (1974) Edebiyat kuramları ve eleştiri, İstanbul: Cem Yayınevi.
TODOROV, Tzvetan (2004) Fantastik. Edebi Türe Yapısal Bir Yaklaşım. Çeviren: Nedret Öztokat, İstanbul: Metis Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 10 2 20
Final Sınavına Hazırlık 10 3 30
Vize Sınavı 2 1 2
Final Sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1223
ÖK.243
ÖK.3334