DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatında Nesir

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4029 Eski Türk Edebiyatında Nesir ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Eski Türk Edebiyatındaki Arap harfleriyle, nesir tarzında yazılmış eserlerin aslından okunmaya ve anlamayı sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   13-20.yy. Anadolu sahasında nesir tarzında yazılmış bir metni Latin alfabesine çevirme.
2   Latin alfabesine çevrilen bir metni Türkiye Türkçesine aktarma.
3   Nesir türleri hakkında bilgi verme.
4   Nesir üslubu hakkında bilgi verme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nesir, nasir, münşi, inşa kavramıları ve klasik Türk edebiyatında nesir.
2 Eski Türk edebiyatında nesir türleri.
3 Eski Türk edebiyatında nesir üslubu.
4 13-14.yy.da nesir tarihi; 13-14.yy a ait metin okuma ve anlam verme.
5 15.yy.da nesir tarihi. 15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
6 15.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
7 Seci kavramı ve türleri
8 Ara Sınav
9 16.yy.da nesir tarihi;16.yy.a ait metin okuma ve anlam verme
10 16.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
11 16.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
12 17.yy.da nesir tarihi; 17.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
13 17.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
14 18.yy.da nesir tarihi; 18.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
15 19.yy.da nesir tarihi; 19.yy.a ait metin okuma ve anlam verme.
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cihan Okuyucu, Ahmet Kartal, Fatih Köksal, Klasik Dönem Osmanlı Nesir Metinleri, Kriter Yay., İstanbul 2009.
Süleyman Çaldak, "Eski Türk Edebiyatında Nesir (Düz yazı)", Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Sayı:77-78, Temmuz-Ağustos 2006, s. 74-90.
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay., Ankara 1996.
Ferit Devellioğlu, Osmanlıca-Türke Ansiklopedik Lugat, Aydın Kitabevi, 2004.
Cem Dilçin, Yeni Tarama Sözlüğü, TDK Yay., Ankara, 1983.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 10 1 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.132
ÖK.223
ÖK.334
ÖK.43