DERS ADI

: DİJİTAL YAYINCILIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YBS 4021 DİJİTAL YAYINCILIK SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Yönetim Bilişim Sistemleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. VAHAP TECİM

Dersi Alan Birimler

Yönetim Bilişim Sistemleri

Dersin Amacı

Dijital yayıncılık, basım ve fotoğraf uygulamalarının yanında, basın-yayın, web tasarımı, doküman oluşturma, pazarlama, reklamcılık ve grafik tasarım konularını da içine alarak yayıncılığın dijital ortamda nasıl uygulandığının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir dijital yayının nerelerde nasıl kullanılacağının farkında olabilme
2   Farklı fotoğraf işleme ve dijital doküman oluşturma yazılımlarını seçebilme
3   Resimler üzerinde uygun yazılımla değişiklik yapabilme
4   Dijital doküman oluşturabilme
5   Dijital yayıncılığın pazarlama ve reklamcılık konularında önemini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijital Yayıncılıkta Temel Kavramlar, Kullanılan Yazılım, Donanım ve Özellikleri
2 Dizayn: Rengin Etkin Kullanımı, Fontlar, Clip Art
3 Resim Kaynakları (Tarayıcı, dijital kameralar, internet, vb.), Piksel Kavramı, Farklı Resim Formatlarını ve Birbiri Arası Dosya Dönüştürme
4 Resim Kalitesi, Resim Düzenleme (Temel fonksiyonlar, görüntü düzeltmeler)
5 Resim Düzenleme (Katman kavramı, Filtreler), Renk Modelleri (RGB, CMYK, vb.)
6 Doküman Oluşturma (E-Kitap, E-Dergi, Logolar, el ilanı, Broşür, kartvizit, kutlama kartı, bilgi formu)
7 Farklı Doküman Formatlarından veya veritabanlarından Bilgi Alma-Verme, Birleştirme (Yazı, Resim, Tablo vb.)
8 Dijital Yayıncılık Uygulaması I
9 Dijital Yayıncılık Uygulaması II
10 Doküman Çıktılarının Alınması
11 İnternet Üzerinden Dijital Yayıncılık I
12 İnternet Üzerinden Dijital Yayıncılık II
13 Dijital Yayıncılık ve Pazarlama
14 Dijital Yayıncılık ve Reklam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Bergsland, D. (2002). Introduction to Digital Publishing. Delmar Cengage Learning.
Yardımcı kaynaklar:
Lake, S. E. L. & Bean, K. (2008). Digital Desktop Publishing. Thomson South-Western

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerlendirme Yöntemleri ve İş Yükü Hesaplaması bölümünde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Bölümün uyguladığı kurallar geçerlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555555
ÖK.25555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.555555555