DERS ADI

: Anlaşmazlık Çözümü ve Müzakere

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3049 Anlaşmazlık Çözümü ve Müzakere SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SULTAN ERGUN

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji
Sosyoloji (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere kişiler arası anlaşmazlıklar, anlaşmazlıkların türleri, nedenleri, anlaşmazlık çözüm stratejileri, prensipleri, kişiler arası müzakere ve arabuluculuk konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası anlaşmazlıklar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Kişiler arası anlaşmazlıkların nedenleri, türleri, olumlu ve olumsuz sonuçlarını açıklayabilmesi
3   Kişiler arası anlaşmazlıklar ve anlaşmazlık çözüm stratejileri ve prensipler arasındaki ilişkiyi özellikleriyle açıklayabilmesi
4   Anlaşmazlık çözüm prensiplerini açıklayabilmesi
5   Kişiler arası anlaşmazlıkları yüzyüze müzakere edebilmesi
6   Anlaşmazlıkların yapıcı ve barışçıl çözümünün sağlanabilmesi için arabuluculuk yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiler Arası Anlaşmazlıklıkların Doğası
2 Kişiler Arası Anlaşmazlıkların Türleri ve Modelleri
3 Anlaşmazlık Çözüm Stratejileri
4 Anlaşmazlık Çözüm Prensipleri
5 Anlaşmazlık Çözümünde Müzakere
6 Anlaşmazlık Yönetimi
7 Genel Değerlendirme
8 Vize
9 İletişim Süreci
10 Soru Türleri ve Dineleme Biçimleri
11 İletişim ve Çatışma
12 Çatışma Etkileşimi
13 Çalışma Stilleri ve Etkileşim Stratejileri
14 Uygulama
15 Genel Değerlendirme
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks / Cole, Thomson Learning.
Bush, R., A., B. & Folger, J., P. (2005). The promise of mediation: The transformative approach to conflict (revised version). USA: Jossey-Bass
Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.
Ildır, G. (2003). Alternatif uyuşmazlık çözümü: Medeni yargıya alternative yöntemler. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Karip, E. (1999). Çatışma yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Lulofs, R. S. ve Cahn D. D. (2000). Conflict from theory to action (2nd ed.). Boston: Allyn and

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ergun.sultan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 3 5 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1333
ÖK.2333
ÖK.3343
ÖK.4343
ÖK.543
ÖK.64333