DERS ADI

: Türk Sosyologları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 2016 Türk Sosyologları ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji

Dersin Amacı

Türk sosyolojisinin ve gelişim aşamalarına katkı sağlayan Türk Sosyologları tarafından ele alınan konuların ve yaklaşımların kavranması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tanzimat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet Döneminde ortaya çıkmış ve tartışılmış fikirleri analiz etmek
2   Türk sosyolojinin temel sorunları tanımak
3   Z.Gökalp, P.Sabahattin, B. Boran, N.Berkes ... gibi sosyologların temel tezlerini ve eserlerini kavramak
4   Sosyologların ele aldığı konular çerçevesinde Türk toplum yapısını, sorunları ve modernleşme sürecini yorumlayabilmek
5   Türk sosyologlarının Türkiye'nin modernleşme sorunlarına ürettiği çözümleri kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş; Türk Sosyolojisini Ortaya Çıkaran Koşullar ve Düşünsel Arka Plan
2 II. Meşrutiyet Dönemi Dergileri ve Erken Cumhuriyet Dönemi
3 Kurucular: Ziya Gökalp
4 Kurucular. Prens Sabahattin
5 Hilmi Ziya Ülken
6 Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu
7 Genel Değerlendirme
8 Vize
9 Niyazi Berkes
10 Behice Sadık Boran
11 İbrahim Yasa
12 Mübeccel Belik Kıray
13 Doğan Ergun
14 Baykan Sezer
15 Genel Değerlendirme
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AKÇA, Ü. (2013). Sosyolojinin Türkiye'ye Girişi - Ulum-u İktisadiyye ve İctimaiyye Mecmuası. İstanbul : Doğu Kitabevi.
AKPOLAT, Y. (2014). Türk Sosyolojisinde Kuramsal Tartışmalar Ve Dergicilik. İstanbul : Doğu Kitabevi.
AKPOLAT, Y. (2016). Sosyoloji Seminerleri. Erzurum: Fenomen Yayınları.
AKPOLAT, Y. (tarih yok). Bir Demodern Örneği Olarak Kültür Milliyetçiliği Ve Erol Güngör.
AKPOLAT, Y. (tarih yok). Türk Sosyolojisi Üzerine Kısa Bir Bakış.
AKPOLAT, Y. (2014). Türk Sosyolojisinde Kuramsal Tartışmalar Ve Dergicilik. İstanbul: Doğu Kitabevi.
AKPOLAT, Y. (2008). Özer Ozankaya. Y. AKPOLAT içinde, Türkiye'de Milliyetçiliğin Sosyolojisi. Erzurum: Fenomen Yayıncılık.
AKPOLAT, Y. (tarih yok). Mümtaz Turhan'da Köy Ve Kalkınma: Mevcut Durum Ve Öneriler.
AKPOLAT, Y. (tarih yok). Türk Sosyolojisi Yeniden Kendi Üzerine Düşünüyor Türkiye de Sosyoloji: İsimler Ve Eserler.
BOZKURT, V. (2012). Türk Sosyologlarını İzlemek. Sosyoloji Konferansları.
DİVİTÇİOĞLU, P. S. (2015). Asya Üretim Tarzı Ve Osmanlı Toplumu. İstanbul: Alfa Yayınları.
ERGAN, N. G. (2016). Türkiye'de Sosyolojinin 100. yılı . Sosyoloji Konferansları 53. Sayı.
ERTAN EĞRİBEL, U. Ö. (2010). Türk Sosyologları Ve Eserleri-1 Temel Tartışmalar. Kitabevi Yayınları.
ERTAN EĞRİBEL, U. Ö. (23-03-2009). Türkiye' de Toplum Bilimlerinin Gelişimi -2 Anglo-Amerikan Etkisi. İstanbul : Kitabevi Yayıncılık.
ERTAN EĞRİBEL, U. Ö. (23-03-2009). Türkiye de Toplum Bilimlerinin Gelişimi-1 Kıta Avrupası Etkisi. İstanbul : Kitabevi Yayıncılık.
HAYATİ BEŞİRLİ, İ. E. (2007). Anadolu da Yörükler Tarihi ve Sosyolojik İncelemeler. Ankara: Phoenix Yayınevi.
HEYD, U. (1979). Türk Ulusçuluğun Temelleri. (K. GÜNAY, Çev.) Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınevi.
KAÇMAZOĞLU, H. B. (2011). Türk Sosyoloji Tarihi -3. İstanbul: Kitabevi Yayınları.
KAÇMAZOĞLU, H. B. (Kasım 2003). Türk Sosyoloji Tarihi 2. Ankara: Anı Yayıncılık.
KONGAR, E. (1988-2001). Türk Toplum Bilimcileri -2. İstanbul : Remzi Kitabevi.
KONGAR, E. (2003). Türk Toplum Bilimcileri -1. İstanbul: Remzi Kitapevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.akpolat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pzt 11.15-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144
ÖK.24333455
ÖK.34345
ÖK.4455
ÖK.555555555555555