DERS ADI

: Edebiyat ve Mitoloji II (İng.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 2004 Edebiyat ve Mitoloji II (İng.) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin temel mitolojik öykü ve figürleri edebiyat metinlerinde saptayıp bu doğrultuda inceleme yapabilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, Yunan ve Roma mitolojisinin temel öyküleri hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanacak.
2   Antik dönem evren anlayışını ve zaman içinde bu algının değişimini izleyecek.
3   Mitolojinin tragedya ve komedyanın doğuşundaki rolünü ayırt edecek.
4   Klasik ve çağdaş metinlerde mitolojik öykülerin etkisini saptayacak.
5   Edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirip araştırma yazıları yazabilecek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, dersin kapsam ve amacının öğrenciye tanıtılması
2 Tanrı, tanrıça ve kahramanların mitik dünyası
3 Anaerkil üçleme
4 Ataerkil üçleme
5 Aydınlanma ve Odysseus
6 Ara Değerlendirme
7 Ara Sınav
8 Canavarlar ve Kaos
9 Tanrılar ve Düzen
10 Atreus'un Evi, Aeschylus'un Oresteia Üçlemesi
11 Eugene O Neill, Mourning Becomes Electra
12 Tennessee Williams: Suddenly Last Summer
13 Howard Waldrop, A Dozen Tough Jobs
14 Metin İncelemesi
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Camille Paglia: Sexual Personae. Art and Decadence from Nefertiti to Emily Dickinson, Vintage, New York, 1991.
2. Becker, Audrey L., Welsh Mythology and Folklore in Popular Culture. McFarland, 2011
3. Evslin, Bernard. Gods, Demigods, and Demons: An Encyclopedia of Greek Mythology. Open Road Integrated Media, 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Derslerde öğrencilere metinler hakkında temel bilgiler verilecektir.T
2. Tartışma: Öğrencilerin düşünce alışverişini sağlayacak tartışmalarla yürütülecektir.
3. Görsel malzeme: Görsel malzeme ile öğrenciler kanonik metinlerin sinema ve tiyatroda nasıl temsil edildiğini görebilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlar öğrencilerin derste edindikleri bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme yetisini ölçmeye yöneliktir.
2. Akademik yazı yazma alışkanlığı oluşturmak amacı ile sınavlarda öğrencilerin açık uçlu sorulara yanıt vermeleri beklenecektir. Bu nedenle, yanıtların kompozisyon şeklinde olması planlanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencilerin derse verilen metinleri okumuş ve tartışmaya hazır şekilde gelmeleri beklenmektedir.
2. Öğrencilerin derse düzenli olarak devam etmeleri beklenmektedir. (%70 devam zorunluluğu)

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.22
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55