DERS ADI

: Müzecilik Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 1004 Müzecilik Tarihi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Mezopotamya da İ.Ö. III. bin yıla dek uzanan Müzecilik Tarihi: Bölümler halinde Yakın Doğu (Mezopotamya, Iran, Anadolu, Mısır), Helenistik-Roma, Osmanlı, Avrupa Müzecilik tarihi olarak ele alınacak böylece Dünya Müzecilik tarihi bir bütün olarak incelenmiş olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya kültürlerinde biriktirme, sergileme alanlarının tarihsel geçmişini konu alır.
2   İlkçağ Ege dünyasında oluşan mousa, mouseion konularını örnekleyerek anlatır.
3   Roma dünyasında koleksiyonlar ve reprodüksiyon, replika konusunu işler.
4   Rönesans koleksiyonculuğu ve ilk arkeoloji girişimlerini örnekler.
5   Batıda kurulan müzeler, koleksiyonlar ve arkeolojik girişimleri inceler.
6   Ülkemizdeki müzecilik girişimleri, Müze-i Hümayun, Cumhuriyet dönemi müzeciliği konularını aktarır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koleksiyon, müze, arşiv, sergileme temel kavramları
2 Tarihin ilk birikimleri ve sergileme kaygısı
3 Eski Yunan da mousalar, mouseion, pinakothek örnekleri
4 Roma da koleksiyonculuk
5 Roma da koleksiyonculuk ve replika endüstrisi
6 Rönesans da koleksiyon tutkusu
7 Ara sınav
8 Rönesans Koleksiyonculuğu
9 Dünya müzeciliğine doğru kültürel arayışlar, Winckelmann
10 British Museum, Louvre koleksiyonları
11 Batıda müze inşaatlarıBatıda müze inşaatları
12 Müze-i Hümayun ve Osmanlı müzeleri
13 Ören yeri, kazı alanı ve Ege de ilk müzecilik girişimleri
14 Cumhuriyet dönemi müzeciliği
15 Modern müzecilik arayışları ve günümüz
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Wendy Shaw, Possessors and Possessed Museums, Archaeology, and the Visualization of History in the Late Ottoman Empire, California University Press 2003.
-Geoffrey Lewis, The history of museums, Encyclopaedia Britannica
-Tony Bennet, The Birth of The Museum History, theory, politics, London-New York 1996.
-Nancy H. Ramage, Restorer and Collector: Notes on Eighteenth-Century Recreations of Roman Statues , Memoirs of the American Academy in Rome, Supplementary Volumes, Vol. 1, The Ancient Art of Emulation: Studies in Artistic Originality and Tradition from the Present to Classical Antiquity (2002), s:61-77.
-Ian Jenkins, Acquisition and Supply of Casts of the Parthenon Sculptures by the British Museum, 1835-1939 , The Annual of the British School at Athens, Vol. 85 (1990), s: 89-114.
- Anne Gombault, Company Profile: Organizational Saga of a Superstar Museum: The Louvre , International Journal of Arts Management, Vol. 4, No. 3 (SPRING 2002), s: 72-84

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar görsel malzeme ve tasarlanmış grafiklerle yapılır. Bilgiler belirli paragraflar biçiminde Powerpoint sunumunda yeralır. Konu ile ilgili metinler dağıtılır. Kaynaklar gösterilir. Erişilebilecek kitap, dergi, belgesel gibi kaynaklardan haber verilir. Gerekirse müze ve alan çalışması yöntemine başvurulur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınav soruları ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-6: Finalde sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukru.tul@deu.edu.tr Tel:18710

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13545
ÖK.2
ÖK.334
ÖK.444
ÖK.5
ÖK.655