Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Veri Yönetimi ve Analizi Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. RABİA ECE OMAY |
Dersi Alan Birimler |
Veri Yönetimi ve Analizi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı olasılık dağılımlarının ve olasılık hesaplarının yapılması, tanımlayıcı ve yorumlayıcı istatistiklerin, regresyon ve korelasyon analizi yöntemlerinin yöneylem araştırması alanlarında uygulanabilmesi, sonuçların irdelenmesi ve yorumu konularında bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Bu amaçla; İstatistiğin temel kavramları, verilerin kazanılması ve düzenlenmesi, Tanımlayıcı istatistikler, Olasılık teorisi, Rasgele değişkenler, olasılık ve dağılım fonksiyonları, Örnek seçimi, ve analizi, Nokta tahminlemesi, Güven aralığı tahminlemesi, Hipotez ve hipotez testleri, Uyum iyiliği testleri, Korelasyon ve regresyon analizi, Öngörü analizi konuları işlenecektir. Öğrencilerin problem çözmede ihtiyacı olabilecek temel istatistiksel metotları kapsayan uygulamaya yönelik bir derstir. Bilgisayar destekli bir ders olarak yürütülecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İşletme ve İktisatçılar İçin İstatistik, Paul Newbold |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1- Anlatım Metodu, |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav notu, dönem içi çalışmalar ve Final notunun ağırlıklı ortalaması 75 ve üzeri olmalıdır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|