DERS ADI

: Antik Çağ Seramiğinde Üretim ve Dekorlama Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKİ 5077 Antik Çağ Seramiğinde Üretim ve Dekorlama Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EDA GÜNGÖR ALPER

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders antik çağ seramiğindeki üretim tekniklerini, bu tekniklerin gelişimini ve seramik ürünler üzerindeki dekorları tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pişmiş toprak ürünlerin yapım tekniğini anlayabilme.
2   Üretim tekniklerinin dönemsel ayrımına varabilme.
3   Seramik kapların astarlama ve boyama tekniklerine hakim olma.
4   Seramik ürünler üzerindeki bezeme anlayışı ile antik çağ sosyal hayatı arasında bağ kurabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pişmiş toprak ürünlerin ortaya çıkışı ve gelişimi Sunum
2 Pişmiş toprak ürünlerin ortaya çıkışı ve gelişimi Sunum
3 Kilin hazılranma aşamaları ve pişirimi Sunum
4 Kilin şekillendirme yöntemleri, elle şekillendirme ve çark yapımı Sunum
5 Kilin şekillendirme yöntemleri, kalıp yapımı ve plaka yöntemi Sunum
6 Üretim ve dekorlama sırasında kullanılan aletler Sunum
7 Pişirme gerektirmeyen kil ile uygulama Sunum
8 Yarıyıl ara sınavı
9 Seramik kapların astarlama ve boyama teknikleri Sunum
10 Seramik kaplar üzerindeki dekoralama teknikleri, kazıma-kabartma Sunum
11 Seramik kaplar üzerindeki dekor çeşitleri Sunum
12 Seramik kaplar üzerindeki dekor çeşitleri Sunum
13 Seramik kaplar üzerindeki dekor çeşitleri Sunum
14 uyuglama yapılan ürünün boyanması Sunum
15 Dönemin değerlendirilmesi Sunum
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özbal,R., Erdalkiran, M., Tonoike, Y., Neolithic Pottery from the Near East - Production, Distribution and Use, 2021.
Atila, C., Antik yunan Seramiği, 2021.
Boardman, J., Yunan Sanatı, Homer Kitabevi, 2005.
Boardman, J., Siyah Figürlü Atina Vazoları, Homer Kitabevi, 2003.
Boardman, J., Kırmızı Figürlü Atina Vazoları, Homer Kitabevi, 2002.
Hayes, J.W., Handbook of Mediterranean Roman Pottery, 1997.
Sevim, S.S., Seramik, Dekoralar ve Uygulama Teknikleri, TÜBA, 2015.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders
2.Tartışma
3.Öğrenci sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-4: Ara sınav ve Finalde sorulacak sorularla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Ara sınav, ödevler ve final faaliyetlerine katılma değerlendirmede etkili olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Eda GÜNGÖR ALPER
e-posta: eda.gungor@deu.edu.tr
tel: 0232 3018717

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 1 3 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555