DERS ADI

: Geç Antik Çağ Anadolu Arkeolojisi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKİ 5005 Geç Antik Çağ Anadolu Arkeolojisi I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERGÜN LAFLI

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı İ.S. IV. ve VII. yy.larda Akdeniz kültürlerinin (özellikle Doğu Akdeniz) ve kültürlere bağlı arkeolojilerin tüm yönleri ile ögretilmesidir. Bu dönemde ağırlık Anadolu dışındaki coğrafyalara verilecektir. Bu derslerde Anadolunun Geç Antik arkeolojisi materyal kültürü ve tarihsel süreç baz alınarak irdelenecektir. Ayrıca konuyla ilgili olarak son yayınlar değerlendirilecektir. Ders birbirinden bağımsız konulara odaklandığı için her iki sömesterde içerik birbirinden bağımsız olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geç Antik Çağı arkeolojik olarak kavratma
2   Geç Antik Çağ kronolojisi
3   Geç Antik Çağ malzemeleri
4   Geç Antik Çağ yerleşimleri
5   Geç Antik Çağ kültürleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akdeniz coğrafyası.
2 Terminoloji: Antik Çağ, Geç Antik Çağ, Erken Ortaçağ, Erken Bizans, Erken Hristiyanlık.
3 Geç Antik Çağ politik tarihi.
4 Geç Antik Çağda Anadolu: Byzantion ve Ephesos.
5 Geç Antik Çağın başlangıcı.
6 Erken Bizans Dönemi.
7 Geç Antik Çağda Seramik Sanatı.
8 Vize sınavı.
9 Geç Antik Çağda Mimari.
10 Geç Antik Çağda Heykeltıraşlık.
11 Geç Antik Çağda Nümizmatik.
12 Geç Antik Çağda Madeni Sanatlar.
13 Geç Antik Çağda diğer sanat/zanaat grupları.
14 Değerlendirme
15 Sınava Hazırlık
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

14- Noel Lenski (ed.), The Cambridge Companion to the Age of Constantine, Cambridge University Press, 2006.
15- Sam N.C. Lieu and Dominic Montserrat (eds.), From Constantine to Julian: Pagan and Byzantine Views, A Source History, Routledge: New York, 1996.
16- Maas, Michael, The Cambridge Companion to the Age of Justinian, Cambridge University Press, 2005.
17- Ramsay MacMullen, Christianizing the Roman Empire A.D. 100 400. New Haven, CT; London: Yale University Press, 1984.
18- Stephen Mitchell, A History of the Later Roman Empire. AD 284-641, Blackwell, London 2006.
19- Barbara Rosenwein, A Short History of the Middle Ages, 2nd edition, Broadview Press, New York, 2004, p. 30-39.
20- Rostovtzeff, Michael Ivanovitch, (rev. P. Fraser), The Social and Economic History of the Roman Empire, Clarendon Press: Oxford, 1979.
21- El Housin Helal Ouriachen, La ciudad en la Bética tardoantigua, Berlin, 2011, ISBN 978-3-8443-4477-6.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ve teknik geziler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Ergün LAFLI
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Tınaztepe/Kaynaklar Yerleşkesi, Buca, 35160, İzmir.
Tel.: 0232.301 87 21.
GSM: 0539.577 07 33.
Faks: 0232.453 90 93.
E-mail: .
E-mail: .

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Perşembe saat 13.00-14.00 arası.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555