DERS ADI

: Stratejik Pazarlama Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 8073 Stratejik Pazarlama Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin, pazarlama stratejilerinin gerçek yaşama uygulanmasını anlamalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin pazarlama bakış açısıyla rekabet ve endüstri analizinin farkına varmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmeler içinde temel pazarlama stratejilerini anladıklarını göstereceklerdir.
2   Ödevlerle pazarlama stratejilerini uygulayacakları ve analiz edeceklerdir.
3   Örnek olay çalışmalarıyla gerçek pazarlama uygulamalarını açıklayacaklardır.
4   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.
5   Bir rapor sunarak yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni Gerçekler İçin Pazarlamayı Tanımlama
2 Yeni Gerçekler İçin Pazarlamayı Tanımlama
3 Pazarlama Planlaması ve Yönetimi
4 Pazarlama Planlaması ve Yönetimi
5 Tüketici Pazarlarını Analiz Etme
6 İşletme Pazarlarını Analiz Etme
7 Pazar Araştırması Yapma
8 Tekrar
9 Pazar Segmentlerini ve Hedef Müşterileri Belirleme
10 Müşteri Değer Teklifi Hazırlama ve Konumlandırma
11 Ürünleri Tasarlama ve Yönetme
12 Dönem Projesi Sunumları
13 Dönem Projesi Sunumları
14 Dönem Projesi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, Philip, Keller, Kevin Lane & Chernev, Alexander (2022), Marketing Management, Pearson, 16th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, Tartışma, Takım Çalışması, Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + YSS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ARA SINAV: Ara sınav, ders materyali ve sınıfta tartışılan konuların anlaşılmasını, sentezini ve değerlendirilmesini değerlendiren yazılı sorulara ve tartışmalara dayalı olacaktır.
2. YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA: Öğrencilerin bir pazarlama uzmanı/müdürü ile ilgili firmanın tüm pazarlama stratejisi hakkında bir görüşme yapması ve bulguları üzerine bir dönem projesi raporu hazırlaması beklenmektedir.
3. FİNAL SINAVI: Öğrenciler, yazılı bir sınav aracılığıyla kavramlara ilişkin bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Dönem Projesi Değerlendirme Kriterleri
1) Yönetici Özeti ve Giriş: Seçilen sektör hakkında bir özet yazın ve seçilen sektör için kısa bir giriş yapın (5 puan).
2) Seçilen Sektörün Tanımı ve Tarihçesi: Seçilen sektörü tanımlayın ve sektörün tarihsel arka planını açıklayın (5 puan).
3) Seçilen Sektörün Genel Özellikleri: Seçilen sektörün Büyüme Hızı ve Üretim Hızını tanımlayın, Seçilen sektörün İhracat ve İthalat bilgilerini verilen reel rakamlar ve istatistiklerle sağlayın, Sektörün Dünya ve Türkiye'deki konumunu açıklayın, Pazar Yapısını tanımlayın , Sanayi Türleri, Seçilen sanayinin Kapasite Kullanım Oranı (15 puan).
4) Makro çevre analizi (PESTEL): Seçilen sektörün Türkiye pazarı için makro-çevresel analizini sağlayın ve makro-çevresel değişimlerin sektörü nasıl etkilediğine dair kesin bilgi verin (15 puan).
5) Porter'ın 5 Kuvvet Modeli ve SWOT Analizi: Porter'ın 5 Kuvvet modelini Türkiye pazarı için seçilen sektöre uygulayın. Analizin sonunda her bir kuvvete ilişkin görüşünüzü belirtin. Bu güçlerin sektör için olumlu mu yoksa olumsuz mu olduğunu belirtin (15 puan)
6) Temel Başarı Faktörleri: Seçilen sektör için temel başarı faktörlerini tanımlayın (5 puan)
7) Rakip Analizi: Yerli ve Uluslararası Rakipleri Analiz Edin (10 puan)
8) Gelecek Trendleri: Gelecekte sektörü ne tür yeni trendlerin bekleyeceğini tanımlayın (5 puan)
9) Sektör oyuncuları ve hükümet için öneriler: Sektörün başarısını artırmak için sektör oyuncularına ve politika yapıcılara önerilerde bulunmak
(5 puan)
10) Sonuç ve Referanslar: Makalenin sonuna APA formatını kullanarak Sonuç ve Referanslar yazın (5 puan)
11) Profesyonel Sunum: Sunumunuz sırasında profesyonel bir sunum yapmanız (göz teması kurmanız, okumamanız, slayt yapısını düzenlemeniz ve konuya ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olmanız) beklenmektedir (15 puan).

Tüm kriterler aşağıdaki ölçek kullanılarak değerlendirilecektir:
Bu özel unsur mevcut değildir veya verilen bağlamda tamamen yersizdir. Zayıf (%0)
Bu özel unsur biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Adil (%40)
Bu özel unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uymaktadır. İyi (%60)
Bu özel unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirildi ve bağlama uyuyor. Çok iyi (%80)
Bu özel unsurun geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. İlayda İPEK
e-posta: ilayda.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 4 5 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Sunum Hazırlama 4 5 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55