DERS ADI

: Post-Hümanizm ve Trans-Humanizm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 6105 Post-Hümanizm ve Trans-Humanizm SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAKAN ÇÖREKCİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Felsefe Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı akıl ve beden dikotomisi bağlamında Aydınlanmacı hümanizmden post-hümanizme ve trans-hümanizme uzanan süreci incelemek ve çağdaş post-hümanizm tartışmalarındaki insan doğası sorununu analiz etmektir. Bu doğrultuda post-hümanizmin etik ve politik uzanımları tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hümanizmin temel kavramlarını anlar.
2   Post-hümanizmin temel iddialarını ve eleştirileri kavrar.
3   İnsan doğası hakkındaki kavrayışların politik uzanımlarını değerlendirir
4   Metinleri eleştirel okuma becerisi kazanır
5   Hümanizm ve post-hümanizmle ilgili metinleri analiz etmek için teorik perspektif kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtılması
2 Rönesans Humanizmi
3 Aydınlanmada Humanizm
4 19. yüzyılda insan doğası tasarımları
5 Post-humanizm
6 Trans-hümanizm
7 Post-hümanist eleştiri ve karşı-eleştiriler
8 Vize Sınavı
9 Metin analizi ve sunum
10 Metin analizi ve sunum
11 Metin analizi ve sunum
12 Metin analizi ve sunum
13 Metin analizi ve sunum
14 Genel Değerlendirme
15 Final SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Kristeller, P. Oskar, Renaissace Thought: Humanism and the Arts, Princeton University Press., 1980
2 Radest, Howard B., Humanism with a Human Face: Intimacy and the Enlightenment, Praeger, London, 1996
3. Herbrechter, Stefan, Posthumanism: A critical Analysis, Bloomsbury, 2013
4 Ferrando, Francesca, Philosophical Posthumanism, Bloomsbury, 2019.
5. Braidotti, Rosi, İnsan Sonrası, çev. Ö. Karakaş, Kollektif Kitap Yay., 2014.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.corekcioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.2455
ÖK.35
ÖK.4545
ÖK.5555