Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ÖZLEM DUVA KAYA |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amaçlarından biri felsefi antropoloji disiplinini kaynakları, ortaya çıkış koşulları ve ele aldığı sorunlar bakımından tanıtmak; aynı zamanda İnsan nedir sorusunun bir felsefi disiplinin konusu haline gelmesinin nedenlerini sorgulamaktır. Felsefenin en eski sorularından biri olarak İnsan nedir sorusunun çeşitli bakış açıları ve temellendirmeler zeminindeki tarihsel ve felsefi yolculuğunu anlama çabasının, bu disiplinin felsefenin diğer alanlarıyla ilişkisini de ortaya koyacağı düşünülmektedir. Özellikle Aydınlanma felsefesi ve Kant ın antropolojik bakış açısının ışığında ele alınacak konular dahilinde bu dersin temel hedeflerinden biri de, felsefi antropoloji aracılığıyla pratik felsefenin sorunlarının ele alınması ve bu sorunlara yönelik çözümler içerisinde insanın moral-politik açıdan değerlendirilmesidir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Alquie, Ferdinand, Descartes tan Kant a Kadar Nedensellik Dusuncesi , Cev: Tulin |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
0232 301 94 13 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|