DERS ADI

: Grup Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5060 Grup Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SERAP AKFIRAT

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı grup içi ve gruplar arası süreçlerde rol oynayan psikolojik mekanizmaların anlaşılması ve kalıpyargı, önyargı, ayrımcılık, liderlik gibi temel konulara farklı sosyal psikolojik yaklaşımların tanıtılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal psikolojik açıdan grubun, grupiçi ve gruplar arası süreçlerin anlaşılması
2   Büyük ve küçük çlçekli gruplarda işleyen süreçlerin benzerlik ve farklılıklarının tartışılması
3   Grup yaşantısına dair temel kuramsal yaklaşımların değerlendirilmesi
4   Önyargı, ayrımcılık, savaşlar gibi gerçek dünya olaylarının sosyal psikolojik mekanizmalarının kavranması
5   Önyargı, ayrımcılık, savaşlar gibi gerçek dünya sorunlarının çözümünde sosyal psikolojiye düşen rollerin tartışılması
6   Grup içi ve gruplar arası süreçlerle ilgili araştırmaların planlanması ve yürütülmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin organizasyonu
2 Kategorizasyonlar, sosyal gruplar, temel kavramlar
3 Grup kuramları -Sosyal Kimlik Kuramı
4 Grup kuramları - Benlik Kategorizasyonu Kuramı
5 Grup kuramları -Sistemi Meşrulaştırma Kuramı
6 Gruplar arası davranışın motivasyonel kökleri
7 Gruplar ve duygular
8 Özdeşleşme ve tehdit
9 İdeoloji ve güç
10 Önyargı ve ayrımcılık
11 Liderlik
12 Genel gözdengeçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tajfel, H. (1982). Social psychology of intergroup relations. Annual Review of Psychology, 33, 1-39.
Hornsey, Matthew J. (2008) Social Identity Theory and Self-categorization Theory: A Historical Review. Social and Personality Psychology Compass, 2/1, 204-221
Turner, John C.; Hogg, Michael A.; Oakes, Penelope J.; Reicher, Stephen D.; Wetherell, Margaret S. Rediscovering the social group: A self-categorization theory. Cambridge, MA, US: Basil Blackwell

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ders sunumu,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 DKT DERSE KATILIM
3 ODV ÖDEV
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.40 + DKT* 0.10 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem ödevi, derse katılım ve ödevler

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ:1-3: Dönem içi verilen ödevler ve derse katılım ile
ÖÇ: 4-6: Derse katılım ve dönem ödevi ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslerin en az %70'ine katılmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.akfirat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Makale Sunumu 10 3 30
Grup çalışması 10 1 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 10 2 20
Kitap Okuma 10 10 100
Proje Final Sunumu 1 10 10
Proje Ödevi 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1554
ÖK.2445
ÖK.344
ÖK.455
ÖK.554
ÖK.6554