DERS ADI

: Klinik Psikolojide Seçme Konular

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 5089 Klinik Psikolojide Seçme Konular SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı temel duyguların kuramsal olarak incelenmesi ve psikopatoloji ile duygular arasında nasıl bir ilişki olduğu ilgili literatür kapsamında incelenerek öğrencilerin bu konuda ileri düzeyde bilgi edinmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel duyguları listeleyebilme ve temel duyguların farklı kuramlara göre oluşumunu açıklayabilme
2   Duyguların ifade edilmesine engel durumları açıklayabilme
3   Duyguların günlük yaşam ve sağlık açısından önemini hatırlayabilme
4   Temel duyguları ilişkili oldukları psikolojik sıkıntılar ile eşleştirebilme
5   Bazı psikolojik sorunların tedavisinde duyguların önemini hatırlayabilme
6   Bazı psikolojik sorunların tedavisinde değişik kuramlara göre duygu temelli nasıl bir tedavi uygulanabileceğini hatırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı: Kapsam ve gereklilikleri
2 Duygu Nedir Temel Duygular
3 Korku: Kuramlar ve ilişkili bozukluklar
4 Üzüntü: Kuramlar ve ilişkili bozukluklar
5 Öfke: Kuramlar ve ilişkili bozukluklar
6 İğrenme: Kuramlar ve ilişkili bozukluklar
7 Mutluluk: Kuramlar ve ilişkili bozukluklar
8 Utanç: Kuramlar ve ilişkili bozukluklar
9 Duyguların ifade edilmesi, edilmemesi ve sağlık
10 Duygusal ifade miti
11 Klinik Teori
12 Model ve gerekçesi
13 Psikopatoloji ve anksiyete bozukluklarının tedavisinde duygunun rolü
14 Hipokondrinin bilişsel ve duygusal elementleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A. Power, M. & Dalgleish, T. (1997). Cognition and emotion. Taylor & Francis, East Sussex.
B. Oatley, K., Keltner, D., & Jenkins, J. M. (2006). Understanding emotions. Cambridge, MA: Blackwell.
C. Bradley, S. j. 2000. Affect regulation and development of psychopathology. The Guilford press: New York
D. Strongman, K. T. (2003). The psychology of emotions: : from everyday life to theory. 5th Edition. John Wiley & Sons Ltd, West Sussex.
E. Dalgleish, T., & Power , M. (Eds.). (1999). Handbook of cognition and Emotion. Sussex, U. K.: John Wiley & Sons, Ltd.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımları
Ders içi tartışmalar
Sunumlar
Dönem içi çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem içi çalışmalar, ara sınav ve final sınavı

Değerlendirme Kriteri

Ö.Ç. 1- Ö.Ç. 2: Sunum ve uygulamalar ile değerlendirilecektir.
Ö.Ç. 3- Ö.Ç. 6: Ödevler, sınıf içi tartışma ve sınavlar ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Gülay Dirik
gulay.dirik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı.13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Uygulama 5 3 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Sunum Hazırlama 2 10 20
Ödev Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15555
ÖK.25
ÖK.355555
ÖK.45555
ÖK.555555
ÖK.6555