Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. DERYA DURUSU EMEK SAVAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Psikoloji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders nöropsikolojik testlerin uygulanması ve yorumlanmasına odaklanmıştır. Bu ders kapsamında dikkat, sözel ve görsel bellek, oryantasyon, görsel-mekansal işlevler, praksi, sözel işlevler, dil becerileri ve yürütücü işlevlerin değerlendirilmesinde kullanılan nöropsikolojik testler incelenecektir. Ders kapsamında öğrenciler nöropsikolojik testlerin uygulanmasını gözlemleme ve supervizyon eşliğinde uygulama fırsatı bulacaklardır. Ayrıca ders nöropsikolojik testlerin skorlanması ve nöropsikolojik rapor yazımı hakkında bilgi verecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Öktem Sözel Bellek Süreçleri Testi (ÖKTEM-SBST): El Kitabı (2011). Öget Öktem Tanör. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin katılımıyla uygulamalı ve tartışmalı olarak ele alınacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara sınav, Dönem içi laboratuvar çalışmaları ve Final sınavı |
Değerlendirme Kriteri |
Ders boyunca laboratuvar çalışması yapılacaktır. Ayrıca 1 vize ve 1 final sınavı yapılacaktır. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin en az %70'ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
E-mail: derya.emek@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 08.30-09.15 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|