DERS ADI

: Teknoloji Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 7052 Teknoloji Felsefesi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Felsefe Tezsiz YL (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EZGİ ECE ÇELİK KARAÇOR

Dersi Alan Birimler

Felsefe Tezsiz YL (İ.Ö)

Dersin Amacı

Teknolojinin insan yaşamındaki yerini ve anlamını felsefi açıdan incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan yaşamında teknolojinin yerini bilir.
2   İnsan yaşamında teknolojinin felsefi açıdan anlamını yakalar.
3   İnsan, doğa ve teknoloji ilişkisi üzerine düşünüm sonucu oluşmuş farklı teknoloji felsefesi okullarını tartışabilir.
4   Teknolojiyi teknoloji olarak felsefi açıdan tartışabilir.
5   Tekonolojiyi, araç ve amaç tartışmalarını felsefi açıdan ortaya koyar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknolojinin Anlamı
2 Teknolojinin İnsan Yaşamındaki Yeri
3 Teknoloji Felsefesi Okulları
4 Teknoloji Felsefesi Okulları
5 İnsan, Doğa ve Teknoloji
6 İnsan, Doğa ve Teknoloji
7 İnsan doğa teknoloji
8 vize sınavı
9 Teknoloji, Araç ve Amaç Tartışmaları
10 Teknoloji, Araç ve Amaç Tartışmaları
11 Teknoloji, Araç ve Amaç Tartışmaları
12 Teknoloji, Araç ve Amaç Tartışmaları
13 Çağdaş İnsanın Teknolojiyi Kullanış Biçiminden Kaynaklanan Felsefi Sorunlar
14 Çağdaş İnsanın Teknolojiyi Kullanış Biçiminden Kaynaklanan Felsefi Sorunlar
15 Genel değerlendirme
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Gamze Yücesan-Özdemir, Emek ve Teknoloji, Tan Kitapevi Yayınları, Ankara, 2009.
- Andrew Feenberg vd., Technology ve Toplum, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul, 2010.
- Ergün Türkcan, Dünyada ve Türkiye de Bilim Teknoloji ve Politika, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2009.
- Hans Oberdiek ve Mary Tiles, Teknoloji Kültürü, Atlantis İletişim Hizmetleri, İstanbul, 2010.
- David Dickson, Alternatif Teknoloji, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
- Mehmet Doğan, Bilim, Teknoloji ve Tarih, Anı Yayıncılık, Ankara, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde, vize ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Dersin teker teker her oturumu için öngörülen okumaların dersten önce titizlikle yapılması, dersin verimliliği için şarttır.
3. Derslere %70 katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Doğan Göçmen
0 232 301 94 04
dogan.gocmen@deu.edu.tr
http://dogangocmen.wordpress.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555
ÖK.2
ÖK.355
ÖK.4454
ÖK.5555