DERS ADI

: İllüstratif Tipografi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3050 İllüstratif Tipografi SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL USLU ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Grafik Sanatlar
Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Ders, öğrencilerin tipografiyi sadece okumak için değil aynı zamanda içerikle örtüşecek bir görsele dönüştürebilmelerini amaç edinir. Bu doğrultuda yapılacak olan çalışmalar tek harf ile başlayıp kademeli olarak kompleks hale gelir. Öğrenciler yöntem, materyal ve sunum açısından serbest bırakılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1: Sahip olduğu tipografi bilgisini, illüstrasyon ile harmanlayıp, yeni yönelim ve yöntemlerle birleştirip, tasarım yönetiminde yaratıcı bir şekilde kullanabilmesi
2   2: Yazılım ve Malzeme bilgisine hakim olması ve günceli takip ederek bu bilgileri geliştirebilmesi ve doğru alanlarla ilişkilendirebilmesi
3   3: Projelerin beklenmedik ve yaratıcı bir sunumu olması
4   4: Tasarımın temel ilkelerinin dışında özgür bir ifadeye ulaşılabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriğinin ve amacının öğrencilerle paylaşılması. İllustratif Tipografinin örnekler üzerinden öğrencilere aktarılması. Dönem boyunca yapılacak projelerin öğrencilere aktarılması ve öğrencinin çalışacağı projenin kapsamını bir sonraki derse belirlemesi. HAFTA 1
2 Öğrencilerin araştırmaları sonucunda edindikleri örnekler üzerinden kritik ile proje konularının ve kapsamlarının kesinleştirilmesi. 1. Projenin briefinin ve üretimle ilgili teorik bilginin verilmesi. 1. PROJE: HARF İNİSİYAL (INITIAL) HAFTA 2
3 Eskiz ve kritik. HAFTA 3
4 Uygun eskizin seçilmesi ve orjinal çalışmanın gerçekleştirilmesi. HAFTA 4
5 Sunum ve proje değerlendirmesi. HAFTA 5
6 Proje 2: KELİME - KAPAK (COVER) Projenin briefinin ve üretimle ilgili teorik bilginin verilmesi. Eskiz çalışmasına başlanır. HAFTA 6
7 Eskiz ve kritik. HAFTA 7
8 Eskiz ve kritik. HAFTA 8
9 Uygun eskizin seçilmesi ve orjinal çalışmanın gerçekleştirilmesi. HAFTA 9
10 Sunum ve proje değerlendirmesi. HAFTA 10
11 Proje 3: CÜMLE - ÇİFT SAYFA TASARIM (SPREAD) Projenin briefinin ve üretimle ilgili teorik bilginin verilmesi. Eskiz çalışmasına başlanır. HAFTA 11
12 Eskiz ve kritik. HAFTA 12
13 Uygun eskizin seçilmesi ve orjinal çalışmanın gerçekleştirilmesi. HAFTA 13
14 Sunum ve proje değerlendirmesi. HAFTA 14

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-(Design Brief) Bruce Willen, Nolen Strals-Lettering & Type_ Creating Letters and Designing Typefaces-Princeton Architectural Press (2009)
-Sarah Hyndman-Why Fonts Matter-Random House (2016)
-Lara McCormick, Playing with Type, Rockport, 2013
-Victionary, Handstyle Lettering, FromCalligraphy to Typography, Victionary, 201
-Alex Fowkes, Drawing Type an Introduction to Illustrating Letterforms, Rocport, 2014
-Cees W. De Jong, Alston w. Purvis, Jon Tholenaar, Type: Avisual History of Typefaces and Graphic Styles Volume I, 16281900, Taschen, 2009
-Cees W. De Jong, Alston w. Purvis, Jon Tholenaar, Type: Avisual History of Typefaces and Graphic Styles Volume II, 19011938, Taschen, 2010
-Books, theses, and Internet resources (museum pages, online magazines, videos, etc.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İllüstratif Tipografi üzerine seminer
Örnekler üzerinden inceleme ve tartışma
Kitap, dergi, sosoyal platformlar ve kişisel bloglar üzerinden uygulama araştırmaları
Malzemeyi tanıma ve kullanım
Projeye uygun tipografiyle Eskiz çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKat./Performans
3 DJD DönemSonuJüriDeğ.
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.20 + DJD * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Özgün proje üretebilme
Projeye uygun medyayı seçebilme
Eskizler ve fikirler üzerine tartışma
Zamanlama: projeyi zamanında bitirmek
Beklenmedik ve çarpıcı sunumlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileri ile tamamlamaları ve bu bağlamda tamamen özgün eserler ortaya koymaları beklenir. Herhangi bir şekilde doğrudan başka bir çalışmadan ilham almak, birebir fayda sağlamak, benzerini üretmek hatta başkasına yaptırmak gibi durumlar kesinlikle istenmez.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Betül USLU ÖZKAN
betulusluozkan@gmail.com
05055251412

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ders dışı görüşme 12 1 12
Sunum Hazırlama 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15222525255222555
ÖK.245522425523225555
ÖK.354224444253233555
ÖK.45424242523322555