DERS ADI

: Grafik Baskı Multimedya

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3034 Grafik Baskı Multimedya SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. FUAT AKDENİZLİ

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Dersin amacı üç boyutlu bir ifade aracı olarak kitabı ve kitabın malzemesi olarak kağıdı üretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir ifade aracı olarak kitabı tanımlayabilmesi.
2   Kitap üretim malzemesi olarak kağıdı biçimlendirebilmesi.
3   Kitabı sanatsal bir üretim biçimine dönüştürebilmesi ve bunun teorik alt yapısını oluşturabilmesi
4   Kitap sanatını tanımlayabilmesi
5   Malzeme bilgisine ve malzemeyi doğru biçimde kullanabilme becerisine sahip olabilmesi
6   Farklı yüzeylerde ve malzemelerle uygulama becerisini edinebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer: Kitap Sanatı
2 Seminer: Kağıt Yapımı Proje: Tartışma, Araştırma
3 Proje: Tartışma, Araştırma
4 Proje: Eskiz aşaması
5 Proje: Eskiz aşaması
6 Proje: Uygulama
7 Proje: Uygulama
8 Ara değerlendirme
9 Proje: Uygulama
10 Proje: Uygulama
11 Proje: Uygulama
12 Proje: Uygulama
13 Proje: Uygulama
14 Proje: Uygulama
15 Proje: Uygulama ve Sergileme çözümleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Complete Printmaker: Techniques, Traditions, Innovations, John Ross, Free Press, 1991
Book Art: Creative Ideas to Transform Your Books, Decorations, Stationary, Display Scenes and More, Claire Youngs, CICO Books, 2012
The Papermaker's Companion: The Ultimate Guide to Making and Using Handmade Paper, Helen Hiebert, Storey Publishing, 2000
The Complete Book of Papermaking, Josep Asuncion, Lark Books, 2003
Playing with Paper: Illuminating, Engineering, and Reimagining Paper Art, Helen Hiebert, Quarry Books, 2013
Playing with Books: The Art of Upcycling, Deconstructing, and Reimagining the Book, Jason Thompson, Quarry Books, 2010
Bookcraft: Techniques for Binding, Folding, and Decorating to Create Books and More, Heather Weston, Quarry Books, 2008
Adventures in Bookbinding: Handcrafting Mixed-Media Books, Jeannine Stein, Quarry Books, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Proje uygulamalar; slaytlı seminerler ve farklı tekniklerle kağıt ve kitap çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Projenin sonucu, sunumu, hazırlık aşaması ve üretim süreci değerlendirmede etkilidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Stüdyo çalışmalarının en az %80 ine katılmak.
Her türlü kopya ve usulsüz alıntılar Üniversite Disiplin Yönetmeliğine göre cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Ceren BULUT YUMRUKAYA
ceren.bulut@deu.edu.tr , +902324129169

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Sunum Hazırlama 1 6 6
Stüdyo çalışması 13 3 39
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1454515555511115
ÖK.2433131133331333
ÖK.3114543154314541
ÖK.4111111541343111
ÖK.5154515431151543
ÖK.6545145351555511