Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SEDA AYVAZOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiye de bale sanatının başlatılma girişimlerini akademik ve sanatsal açıdan inceleyerek, bu çabaya katkı sağlayan tüm aktörler öğretilir. Bu dönemde devlet balesinin temellerinin atılmasında rol oynamış kişilerin sanatsal çabaları ve ürettikleri eserler tanıtılır. Türk balesi için hedeflenmiş tarihsel süreç hakkında detaylı bilgi verilerek öğrencilerin bu konuda yorum yapabilme yeteneğinin artmış olması beklentiler arasındadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders İçin Önerilen Kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders Türkiye de balenin kuruluşunun tarihsel sürecini ve gelişiminin temellerini tanıtır. Derslerde, öğrencilere video/dvd kayıt izleme imkanı verilir veya öğreticinin onayına göre öğrenciye konuyla ilgili çeşitli araştırma öğrenme üzerine görevler verilir. Öğrenciler, öğrenilen dönem hakkında entelektüel düzeyde yorum yapabilme ve analiz edebilme yöntemlerini öğrenirler. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerden analiz ve öğrenme yöntemlerini uygulama becerisi beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin derslerde, anlama, öğrenme çabasında olması ve sınıfta uyum içerisinde derse konsantre olarak katılımı beklenir. Öğrenciler derslerde, öğretim elemanının sorularına pozitif yaklaşımla katıldığını gösterir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
seda.ayvazoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 12.00- 13.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|