DERS ADI

: TASARIMDA BİLGİ MİMARİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5049 TASARIMDA BİLGİ MİMARİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste bir tasarım ürünü oluştururken yürütülmesi gereken aşamalar, içeriğin tasarıma dahil edilmesine ilişkin süreç ve sıralama üzerine çalışmalar yapılacaktır. Tasarım talebini, doğru kurgulanmış bir içerikle ürüne dönüştürmek için izlenmesi gereken metodların kavranması dersin amaçları arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım sürecinin başlatan dinamikler hakkında bilgiye sahip olması,
2   Tasarım sürecindeki aşamaları kurgulayabilmesi,
3   Tasarım planlaması yapabilmesi, gerekli noktalarda insiyatif alabilmesi,
4   Tasarıma evrensel bir olgu olarak yaklaşması,
5   Süreci ürüne dönüşebilecek noktaya kadar taşıyabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım olgusu ve etki ettiği alanlar
2 Tasarımın ürüne dönüşme sürecindeki aşamalar
3 Tasarım sürecindeki temel dinamikler
4 Başlangıçtan bitişe bir tasarım ürününün planlanması 1
5 Bir tasarım ürününün planlanması 2
6 Tasarım sürecinde ekip oluşturmak ve faydaları
7 Örnek bir proje üzerinden yorumlama ve okuma yapmak
8 Tasarımcı olgusu ve bilgi mimarisindeki konumu
9 Bilgi mimarisinin kullanıldığı yerler
10 Tasarım içerik ilişkisi
11 Kavramsal tasarım ve nesnesllik
12 Örnek bir proje üzerinden yorumlama ve okuma yapmak
13 Araştırma raporu ve sunuş üzerine atölye çalışması
14 Dönem sonu araştırma raporu ve benzer uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yorum ve Anlam, Kaya Özsezgin
İşitsel ve Görsel Anlam Üretimi, Oğuz Adanır
Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim , Nazan İpşiroğlu
Görme Biçimleri, John Berger
Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman
Göstergebilime Giriş, Fatma Erkman Akerson
Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris
Grafik Tasarım ve Reklam, Ulufer Teker
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Sırdaş Görüntüler, Mehmet Ergüven
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derse hazırlıklı gelip tartışma ortamlarında görüş bildirmek ve yeni öneriler getirmek, gündemin içerisinden nitelikli konular bulmak ve üzerinde görüş bildirmek. Akıcı bir dil ve akışkan bir planla kotarılmış raporlar yazmak, takip edilebilir ve anlaşılır sunuşlar yapmak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.70 + FN * 0.30
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.70 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileriyle tamamlaması ve öğrencilerden bu bağlamda tamamen özgün çalışmalar üretmesi beklenmektedir. Herhangi bir biçimde bir başka çalışmadan doğrudan esinlenme, bire bir yararlanma, bir benzerini üretme ve hatta bir başkasına yaptırtma gibi durumlar kesinlikle arzulanmamaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tugcan.guler@deu.edu.tr, tugcan.guler@gmail.com, 02324129168

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatlerinde ve Ders Sonrasında Elektronik Ortamda

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Sunum Hazırlama 4 10 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14543355534
ÖK.24354534
ÖK.3455454444
ÖK.44334434
ÖK.54354545