DERS ADI

: Türkiye'de İnsan Hakları Alanındaki Kurum ve Kurulların Yapısı ve İşlevi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNS 7222 Türkiye'de İnsan Hakları Alanındaki Kurum ve Kurulların Yapısı ve İşlevi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İnsan Hakları Hukuku Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHLİS ÖĞÜTÇÜ

Dersi Alan Birimler

İnsan Hakları Hukuku Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Türkiye de İnsan Hakları Alanındaki Kurum ve Kurulların Yapısı ve İşlevini açıklamak ve öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan hakları alanını tanımlayabilmek.
2   İnsan hakları alanındaki yaklaşımları ve temel kavramları ayırt edebilmek.
3   Dilekçe hakkı, bilgi edinme hakkı ve kamu denetçisine başvurma hakkının kullanılması yolu ile Türkiye de insan hakları alanındaki kurum ve kurulların yapısı ile işlevini karşılaştırabilmek.
4   BM, Avrupa Konseyi ve AB Hukuku ndaki benzer organ, kurum ve kurulların oluşumu ve görevleriyle karşılaştırmalı olarak; Türkiye deki Kurum ve kurulların oluşturulması ve işleyişinde Paris ilkelerinin varlığını ve uygulanmasını inceleyebilmek
5   Kurum ve kurulların insan haklarının korunması ve geliştirilmesi ile idarenin yargısal denetime katkısını ortaya koyabilmek . Kurum ve kurulların insan haklarının korunması ve geliştirilmesi ile idarenin yargısal denetime katkısını ortaya koyabilmek .

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan hakları alanının tanımı
2 İnsan hakları alanındaki yaklaşımlar
3 İnsan hakları alanındaki temel kavramlar
4 Dilekçe hakkının kullanımı çerçevesinde yetkili makamlara ve TBMM Dilekçe Komisyonu na başvuru
5 Bilgi edinme hakkının kullanılması
6 Bilgi Edinme ve Değerlendirme Kurulu
7 Devlet Denetleme Kurulu
8 Ara sınav
9 Kamu denetçisine başvurma hakkının kullanılması
10 Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığı
11 İnsan Hakları Danışma Kurulu
12 İl ve ilçe insan hakları kurulları, İnsan Hakları Kurumu ve Paris ilkeleri
13 BM, Avrupa Konseyi ve AB Hukuku ndaki benzer organ, kurum ve kurulların oluşumu ve görevleriyle karşılaştırma
14 Türkiye de İnsan hakları alanındaki kurum ve kurulların İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi ile yargısal denetime katkısının incelenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Durmuş Tezcan, Mustafa Ruhan Erdem, Oğuz Sancakdar; İnsan Hakları El Kitabı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste anlatım, ders öncesinde öğrencilerin konulara hazırlanması , ders sonrasında anlatılan konuları öğrencilerin tekrar etmesi, öğrencilerin ödev hazırlaması, öğrencilerin görüş açıklama ve soru sorma yolu ile katılımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri





Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muhlis.ogutcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1111111
ÖK.2111111
ÖK.31111111
ÖK.411111
ÖK.5111111