DERS ADI

: Uluslararası İşletmecilikte Sürdürülebilirlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİŞ 7022 Uluslararası İşletmecilikte Sürdürülebilirlik SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Dış Ticaret Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERNA KIRKULAK ULUDAĞ

Dersi Alan Birimler

Dış Ticaret Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin sürdürülebilirlik kavramını öğrenmesi ve bu kavramın işletmenin fonksiyonları ile ilişkisini anlayarak, sürdürülebilir iş modelleri geliştirmelerini/anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilirlik ve uluslararası işletme yönetimi ilişkisini kurabilmesi
2   Sürdürülebilir iş modellerinin geliştirilmesi
3   İnovasyon ve teknolojinin Sürdürülebilir İşletme fonksiyonlarındaki etkisinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sürdürülebilirlik Nedir Sürdürelebilirlik Anlayışının Geliştirilmesi
2 Sürdüüelebilirlik Anlayışının Geliştirilmesi
3 Sürdürülebilirliğin Uluslararası İşletmecilik Bağlamında Çerçevesinin Oluşturulması
4 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
5 Uluslararası İşletmelerin Sürdürülebilirlik Uygulamaları
6 Teknoloji ve Inovasyon Güdümlü Sürdürülebilir Uluslararası İşletme Faaliyetleri
7 Endüstri 4.0 ve Sürdürülebilir İşletme Stratejileri
8 Sürdürülebilirliğin Geleceğine Uluslararası İşletmecilik Çerçevesinden Bir Bakış
9 Uluslararası İşletmecilikte Sürdürülebilir Yönetim
10 Uluslararası İşletmecilikte Sürdürülebilir Pazarlama
11 Uluslararası İşletmecilikte Sürdürülebilir Üretim ve Tedarik Zincirleri
12 Uluslararası İşletmecilikte Sürdürebilir İnsan Kaynakları Yönetimi
13 Uluslararası İşletmecilikte Sürdürülebilirlik Finansı
14 Dönem Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Winston, A. (2014). The Big Pivot: Radically Practical Strategies for a Hotter, Scarcer, and More Open World. Boston: Harvard Business Review Press.
Çalıyurt and Yüksel (2017). Sustainability and Management: An International Perspective. London: Routledge Taylor & Francis.
Lenssen and Smith (2019) Managing Sustainable Business: An Executive Education Case and Textbook, The Netherlands, Springer.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Sunumlar
3. Ödevler
4. Projeler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + YSS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler sınıf içi alıştırmalarda ve tartışmalarda etkin bir şekilde katılım göstermelidir.
2. Öğrenciler sınıf içi ödevlerden puan alabilmek için derse katılmak zorundadır. Sınıf içi ödevler için mazeret kabul edilmeyecektir.
3. Yazılı raporların ve sunumların zamanında teslim edilmesi gerekmektedir. Geç teslim edilen raporlar kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Derse devam % 70 oranında zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Zamanında teslim edilmeyen ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 3 18
Uygulama 6 3 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 3 6 18
Sunum Hazırlama 1 18 18
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555
ÖK.2555555
ÖK.35555