DERS ADI

: Çağdaş Politik Düşüncede Kantçılık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 5049 Çağdaş Politik Düşüncede Kantçılık SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAKAN ÇÖREKCİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı çağdaş politik düşüncede Kantçı fikirlerin ve kavramların alımlanmasını araştırmak ve onların çağdaş politik problemlere nasıl uyarlandığını incelemektir. Bu doğrultuda çağdaş politik düşüncenin Arendt, Habermas, Lyotard, Höffe and ONeill gibi temel figürleri incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Politik düşüncenin gelişim sürecini kavrar.
2   Kant ın görüşleri ve kavramlarını kavrar.
3   Çağdaş politik tartışmaları değerlendirir.
4   Eleştiri becerisini geliştirir.
5   Metinleri politik perspektiften değerlendirme becerisi kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin tanıtılması
2 Kant'ın temel kavramlarının incelenmesi
3 Kant'ın politika felsefesinin incelenmesi
4 Çağdaş politika felsefesinin temel sorunlarının incelenmesi
5 Habermas ve Arendt'in düşüncesindeki Kantçı öğeler
6 Lyotard ve O'Neill'in Kantçı politik görüşleri
7 Höffe'nin Kant yorumu ve alımlanması
8 Vize Sınavı
9 Metin analizi ve sunum
10 Metin analizi ve sunum
11 Metin analizi ve sunum
12 Metin analizi ve sunum
13 Metin analizi ve sunum
14 Metin analizi ve sunum
15 Metin analizi ve sunum
16 Final SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Kant, Kant: Political Writings, Ed. H.S. Reiss, Cambridge University Press, 1991
2. Çörekçioğlu Hakan (ed.), Kant Felsefesinin Politik Evreni, Ayrıntı Yayınları, 2018
3. Hutchings, Kimberly, Kant, Critique, and Politics, Routledge, 1995
4. Kneller, Jane, Axinn Sidney, Autonomy and Community: Readings in contemporary Kantian Social Philosophy, Sunny Press 1998.
5. Makkreel, A. Rudolf, Luft, Sebastian (Ed.) Neo-Kantianism in Contemporary Philosophy, Indiana University Press., 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.corekcioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 40 40
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 241

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155454554
ÖK.24535555
ÖK.34554553
ÖK.4354
ÖK.54555455