DERS ADI

: Varoluşcu Felsefe

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 5048 Varoluşcu Felsefe SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Varoluşçuluğun Heidegger ve Sartre tarafından geliştirilen temel kavramlarının felsefe tarihinde izi sürülecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Katılımcılar Varoluşçu Felsefe'nin temel kavramları hakkında bilgi kazanırlar.
2   Katılımcılar Varoluşçulukla ilişkili olarak Heidegger ve Sartre tarafından geliştirilen düşünceleri değerlendirebilirler.
3   Katılımcılar Heidegger ve Sartre gibi düşünürlerin düşünceleri arasında karşılaştırmalar yapabilirler.
4   Katılımcılar konuyla ilgili düşüncelerini sağlam temeller üzerine oturtabilirler.
5   Katılımcılar kendilerini, onları Varoluşçu Felsefe alanında birer eleştirmen kılacak entelektüel birikimle donatırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Varoluşçu Felsefe'nin kökleri Augustinus, Pascal, Spinoza, Kierkegaard.
2 Nietzsche ve yaşam felsefesi
3 Heidegger ve metafiziğin yıkımı
4 Dasein, Varlık sorusu ve zamansallık
5 Kaygı (Sorge)
6 Felsefeden düşünmeye
7 Metafiziğin onto-teolojik inşası ve yeni bir başlangıç
8 Vize
9 Fenomenolojik ontoloji ve Sartre
10 Bir düşünürün bağlılığı
11 "Hiçlik" sorusu
12 İnsan eylemi ve özgürlük
13 Hümanist Varoluşçuluk
14 Nausea
15 Genel değerlendirme
16 Final sinavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Camus, Albert (2005) The Myth of Sisyphus, tr. by Justin O'Brien, London: Penguin Books.
Jameson, Fredric (1991) Postmodernism or the Cultural Logic of Late Capitalism, Durham: Duke University Press.
Heidegger, Martin (1985) Being and Time, tr. by John Macquarrie & Edward Robinson, Oxford: Basil Blackwell.
Heidegger, Martin (2002) Identity and Difference, tr. and with int. By Joan Stambaugh, New York: Harper&Row.
"Hümanizm Üzerine Bir Mektup", Heidegger, Martin. Bkz. ss. 37-95. Hümanizmin Özü, Derleyen: Ahmet Aydoğan, İstanbul: İz Yayıncılık.
"Metafiziğin Onto-teo-lojik İnşası", Heidegger, Martin. Bkz. Heidegger ve Teoloji, Der. Ahmet Demirhan, İstanbul: İnsan Yayınları.
Kierkegaard, Soren (1983) Fear and Trembling & Repetition, ed. and tr. by Howard V. Hong and Edna H. Hong with introduction and Notes, Princeton: University Press.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Sunumların belirlenen zamanda yapılması beklenir.
Ödevler kararlaştırılmış zamanda sunulur.
Derse katılım talep edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 301 94 11
metin.bal@deu.edu.tr
http://www.metinbal.net

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555555
ÖK.25455
ÖK.3545
ÖK.44545
ÖK.555554