DERS ADI

: Modern Felsefede Özne Problemi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 5024 Modern Felsefede Özne Problemi SEÇMELİ 3 3 0 5

Dersi Veren Birim

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZLEM DUVA KAYA

Dersi Alan Birimler

Felsefe Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Modern felsefenin temel problemlerini değerlendirmek, yeterli bulunmayan noktalarda yeni çözümler üretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern felsefenin temel problemlerini, bu problemlere önerilen belli başlı çözümleri kavrar.
2   Seçilmiş olan problem ya da problemler için ortaya atılan çözümleri tartışabilir.
3   Seçilmiş olan problem ya da problemler için ortaya atılan çözümleri değerlendirebilir.
4   Seçilmiş olan problem ya da problemler için ortaya atılan çözümlerde yakaladığı sorunlar için kendi çözümünü geliştirebilir.
5   Geliştirdiği kendi çözümünü temellendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modern felsefenin temel problemleri
2 Modern felsefenin temel problemleri
3 Kartezyen düşünceden özne problemi
4 Kartezyen düşünceden özne problemi
5 Özbilinç ve özgürlük
6 Özbilinç ve özgürlük
7 Modern felsefede meşruiyet problemi
8 Ara sınav
9 Sunum ve tartışma
10 Sunum ve tartışma
11 Sunum ve tartışma
12 Sunum ve tartışma
13 Sunum ve tartışma
14 Sunum ve tartışma
15 Sunum ve tartışma
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Pippin, Robert B.; Modernism as a Philosophical Problem: On the dissatisfactions of European High Culture, Wiley-Blackwell, 1999
Pippin, Robert B. ; Idealism as Modernism: Hegelian Variations, Cambridge University Press, 1997
Pippin, Robert B.; The Persistence of Subjectivity: On the Kantian Aftermath, Cambridge University Press, 2005
Thiel, Udo; The Early Modern Subject: Self-consciousness and Personel Identity from Descartes to Hume, Oxford University Press, 2011
Descartes, Rene; Discourse on Method and Meditations on First Philosophy, Hackett Publishing Company, 1999
Habermas, Jurgen-McCarthy Paul; Legitimation Crisis, Beacon Press, 1975
Kant, Immanuel. Critique of Pure Reason, çev. Paul Guyer ve Allen W. Wood, Cambridge University Press, Cambridge, 1998.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak 'Değerleme Yöntemleri' ve 'İşyükü Hesaplaması' bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Notlandırmada vize ve finale katılım dikkate alınacaktır.
3. Notlandırmada sunum dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 301 94 13
ozlem.duva@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15545
ÖK.255543
ÖK.35555555
ÖK.4455545
ÖK.553455554