Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
AR-GE ve İnovasyon Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN |
Dersi Alan Birimler |
AR-GE ve İnovasyon Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Ar-Ge birimlerinin ve örgütlerinin başarısında ve rekabet üstünlüğü sağlamasında önemli yeri olan faaliyetlerinin ve işleyişlerinin örgütlenme şekilllerinin incelenmesidir. Bu ders öğrencilerin örgütsel yapı ve tasarım alanındaki çağdaş ve klasik görüş ve teorileri bütünleştirme imkânı sunacaktır. Klasik örgütsel yapılara örnek olarak işlevsel, ürün veya bölge temeline dayalı bölümlendirme, matriks yapılar sunulurken, daha modern ve yenilikçi örgütlenme modelleri olarak süreç, döngüsel, şebeke, müşteri merkezli yapılar dahil edilecektir. Derste, bu yapıları dinamik çevrelerde başarı ile uygulayabilen işletmelere de odaklanılacaktır. Öğrenciler ayrıca mevcut örgütsel durumları kullanarak gerçek hayatta var olan örgütsel problemleri çözecek inceleyecek, analiz edecek ve çözecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Daft, R.L., Murphy, J., Willmott, H., 2010 Organizational Rheory and Desin. South-Wesrern/Cengage Learning |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders çok çeşitli öğrenme ve öğretme yöntemi kullanılır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Ara sınav sınıfta tartışılan materyallerin anlaşılması, sentezi ve değerlendirilmesine dayalı olacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslere en az %70 devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
omur.ozmen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başlangıcında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|