DERS ADI

: Evrimsel İktisat

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECN 6046 Evrimsel İktisat SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

İngilizce İktisat Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA ERDEM ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İngilizce İktisat Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, iktisadi yapıyı firmalar, endüstriler, kurumlar, üretim ve ticaret kalıpları ve iktisadi büyüme bazında dönüştüren süreçleri evrimsel metodoloji ile inceleyerek öğrencilere evrimsel iktisat hakkında derinlikli bilgi kazandırmaktır. Bu amaçla öğrencilere farklı evrimsel iktisat yaklaşımları sunulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Endüstriyel ve organizasyonel evrim süreçlerini incelemek amacıyla, evrimsel iktisadın temel konseptlerini tanımak.
2   Ekonomi tarihine dair süreçleri açıklamaya yönelik evrimsel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak.
3   Anaakım iktisat ve evrimsel iktisat arasındaki bağları anlamak.
4   Özgün bir araştırma makalesi hazırlamak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Evrimsel İktisat: Teorik Çerçeve Evrimci Üretim Teorisi
2 Darwinizm ve Evrimsel İktisat Öğrenci Sunumu
3 Evrimsel Karmaşık Sistemler Olarak Sosyal ve Ekonomik Sistemler Öğrenci Sunumu
4 Teknolojik Evrim Genel Tekrar
5 Alfred Marshall ve Evrimsel İktisat
6 Alfred Marshall ve Evrimsel İktisat
7 Joseph Schumpeter ve Evrimsel iktisat
8 Joseph Schumpeter ve Evrimsel İktisat
9 Evrimsel İktisat ve Kurumsal İktisat
10 Evrimsel İktisatta Öğrenme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hodgson, Geoffrey M. (2002) A Modern Reader in Institutional and Evolutionary Economics. Cheltenham: Edward Elgar.

Dopfer, Kurt (eds.) (2005) The Evolutionary Foundations of Economics. Cambridge: Cambridge University Press.

Dönem içinde makaleler verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Okumalar
Makale sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU MT * 0.20 + TP * 0.25 + PRS * 0.15 + FN * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU MT * 0.20 + TP * 0.25 + PRS * 0.15 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Evrimsel iktisadın temel konseptlerini tanımak.
Ekonomi tarihine dair süreçleri açıklamaya yönelik evrimsel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak.
Anaakım iktisat ve evrimsel iktisat arasındaki bağları anlamak.
Araştırma makalesi hazırlamak

Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin % 70'ine devam zorunludur.
Akademik hırsızlık disiplin cezasını gerektirir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. M. Erdem ÖZGÜR
İşletme Fakültesi
İktisat Bölümü
erdem.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Makale Sunumu 12 2 24
İletişim becerileri uygulaması 2 1 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 35 35
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 213

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.143
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45