DERS ADI

: 20. Yüzyılda Felsefe I.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 3004 20. Yüzyılda Felsefe I. ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAKAN ÇÖREKCİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, 20. yüzyılın kültürel yapısına bakmak ve bu dönemde ortaya çıkan felsefe akımlarını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, 20. yüzyıldaki felsefi yönelimin özgün yanını bilebilecek,
2   20. yüzyıldaki felsefi yönelimin özgün yanını kavrayabilecek,
3   Dönemin felsefi yaklaşımının insanlık tarihi içindeki konumunu çözümleyebilecek,
4   Dönemin felsefi yaklaşımının insanlık tarihi içindeki konumunu değerlendirebilecek,
5   Bu değerlendirme sonrasında edindiği bilgileri çağdaş sorunlara uyarlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 20. yüzyıl felsefesinin ana hatları
2 20. yüzyıl felsefesinin ana hatları
3 20. yüzyıldaki kültür felsefesinin arka alanı
4 Kültür felsefesi ve insan felsefesi: Ernst Cassirer
5 Savaş sonrası felsefe
6 Modern kültür eleştirisi
7 Aydınlanma felsefesinin eleştirisi
8 Ara sınav
9 Estetik modernizm
10 Ideoloji eleştirisi
11 Althusser ve Gramsci
12 Postmodern eleştiri
13 Neomodernizm
14 Modern ve postmodern kültür
15 Genel değerlendirme
16 Final exam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bertrand Russell (2015). Mantıksal Atomculuk Felsefesi, çev. Dilek Arli Çil, Kurtul Gülenç, Önder Kulak, Cenk Özdağ, İstanbul: Alfa Yayınları.
Charles Taylor (2011). Modernliğin Sıkıntıları, çev. Uğur Canbilen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
David West (2005). Kıta Avrupası Felsefesine Giriş, çev. Ahmet Cevizci, İstanbul: Paradigma.
Edmund Husserl (1997). Kesin Bilim Olarak Felsefe, çev. Abdullah Kaygı, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Edmund Husserl (1994). Avrupa İnsanlığının Krizi ve Felsefe, çev. Önay Sözer-Ayça Sabuncuoğlu, İstanbul: Afa Yayınları.
Georg Simmel (2011). Modern Kültürde Çatışma, çev. Yanıl Bora, Nazile Klaycı, Elçin Gen, Ankara: İletişim Yayınları.
Max Horkheimer (2002). Geleneksel ve Eleştirel Kuram, çev. Mustafa Tüzel, İstanbul: YKY.
Jean Francois Lyotard (2013). Postmodern Durum, çev. İsmet Birkan, Ankara: Bilgesu yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Kavramsal Çözümleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.corekcioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme saati: Salı 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Kitap Okuma 1 16 16
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.144
ÖK.24334
ÖK.3445
ÖK.43444
ÖK.535