DERS ADI

: 17. Yüzyılda Felsefe

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 2003 17. Yüzyılda Felsefe ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DOĞAN GÖÇMEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

17. yüzyıl felsefesini teorik felsefi ve pratik felsefi yanlarıyla orijinal kaynaklardan hareketle yanıtmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   17. yüzyıl felsefesinin önkoşullarını bilir.
2   17. yüzyıl felsefesinin önceki dönem felsefi kuramlarından ayırt edici özelliğini ve özellikle Rönesans ve Reformasyon felsefesi ile ilişkisini bilir.
3   Rasyonelizmin genel akımlarını ve bunların felsefesinin genel hatlarını ve sorunlarını bilir.
4   Empirizmin genel akımlarını ve bunların felsefesinin genel hatlarını ve sorunlarını bilir.
5   17. yüzyılda şekillenen sentezci denemeler ana düşünceleriyle bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rönesans, Reformasyon ve Hümanizm. Ders.
2 Francis Bacon ve Yeniçağda bilim teorisini yeniden temellendirilmesi. Ders.
3 Descartes, Gassendi ve Hobbes'un Yeniçağ felsefesini temellendirilişi. Ders.
4 Descartes, Gassendi ve Hobbes'un Yeniçağ felsefesini temellendirilişi. Ders.
5 Descartes, Gassendi ve Hobbes'un Yeniçağ felsefesini temellendirilişi. Ders.
6 Descartes, Gassendi ve Hobbes'un Yeniçağ felsefesini temellendirilişi. Ders.
7 Descartes, Gassendi ve Hobbes'un Yeniçağ felsefesini temellendirilişi. Ders.
8 Yariyil Sinavi
9 Spinoza'da felsefe ve teoloji. Ders.
10 Spinoza'da felsefe ve teoloji. Ders.
11 Locke ve hoşgörü düşüncesi. Ders.
12 Locke ve insanın anlama yetisinin sınırlarının belirlenimi. Ders.
13 Leibniz, Monadoloji ve yeni bir metafizik kuramı. Ders.
14 Leibniz, Monadoloji ve yeni bir metafizik kuramı.
15 Yeniçağda Özgürlüğün çerçevesinin yeniden belirlenimi.
16 Final Sinavi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. H. J. Störig, Dünya Felsefe Tarihi, çev. Nilüfer Epçeli, Say Yayınları, İstanbul, 2011.
2. R. Descartes, Metot Üzerine Konuşma, çev. K. Sahir Sel, Sosyal Yayınları, İstanbul, 2010.
3. R. Descartes, Hakikatin Araştırılması & Dünya ya da Işık Üzerine Deneme, çev. Atakan Altınörs, Paradigma Yayıncılık, İstanbul, 2011.
4. R. Descartes, Meditasyonlar: Gassendi'nin Meditasyonlara İtirazı ve Descartes'ın Bunlara Yanıtı, çev. İsmet Birkan, BilgeSu Yayıncılık, Ankara, 2007.
5. T. Hobbes, Leviathan, çev. Semih Lim, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2008.
6. j. Locke, İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme, çev. Vehbi Hacı Kadiroğlu, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2004.
7. G. W. Leibniz, Monadoloji/Metafizik Üzerine Konuşma, çev. Atakan Altınörs, Doğu Batı Yayınları, Ankara, 2011.
8. B. Spinoza, Teolojik-Politik İnceleme, çev. C. B. Akal ve reyhan Ergün, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2008.
9. B. Spinoza, Etika, çev. H. Z. Ülken, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders;
2. Tartışma;
3. Sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DK Derse Katılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + DK * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + DK * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Ödev ve sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gocmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri saat16 ile 17 arasında.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 6 6
Kitap Okuma 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.354
ÖK.4433
ÖK.543