DERS ADI

: Çağdaş Felsefe

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 4004 Çağdaş Felsefe SEÇMELİ 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Yirminci Yüzyılın ve Yirmi Birinci Yüzyılın önde gelen filozof ve düşünürlerinin temel düşüncelerini öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci çağdaş felsefenin filozoflarının temel yapıtlarına hakim olur.
2   Öğrenci çağdaş felsefenin filozoflarının temel görüşlerine hakim olur.
3   Öğrenci çağdaş felsefenin filozoflarının temel yapıtlarına hakim olur.
4   Öğrenci çağdaş felsefenin filozoflarının görüşlerini karşılaştırarak tartışabilir.
5   Öğrenci çağdaş filozofların görüşlerinden yola çıkarak çağdaş dönemin düşünceyle ilgili sorunlarına çeşitli cevaplar verebilir.
6   Öğrenci günlük hayatında karşılaştığı sorunlara çağdaş düşünürlerin düşüncelerinden yola çıkarak çözümler geliştirebilir.
7   Öğrenci henüz üzerine düşünülmemiş sorunları gözlemleyerek bu sorunları felsefi olarak ifade edebilir.
8   Öğrenci çağdaş felsefe sorunlarını daha önceki filozofların görüşlerinden hareketle cevaplandırabilir.
9   Öğrenci çağdaş dönemin yeni sorunlarına yeni çözümler önerebilir.
10   Öğrenci çağdaş dönemin yeni sorunlarına getirilen çözüm önerilerini tartışmak yoluyla yeni çözüm önerileri geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Heidegger'in Varlık Sorusu
2 Heidegger'in Varlık Sorusu
3 Heidegger'in Düşünme Hakkındaki Düşünceleri
4 Heidegger'in Felsefe Tanımları
5 Heidegger'in Fundamental Ontoloji Teorisi
6 Alain Badiou'nun Gerçek Yaşam Düşüncesi
7 Alain Badiou'nun Duygu Felsefesi
8 Yarıyıl Sınavı
9 Alain Badiou'nun Lacan Hakkındaki Düşünceleri
10 Alain Badiou'nun Nietzsche Üzerine Düşünceleri
11 20. Yüzyılda Postmodernizm
12 Baudrillard ve Postmodernizm
13 Baudrillard'ın Simülakr ve Simülasyon Üzerine Düşünceleri
14 Baudrillard'ın Simülakr ve Simülasyon Üzerine Düşünceleri
15 Jameson ve Çağdaş Kültür
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Heidegger, Martin. "Varlık ve Zaman."
Heidegger, Martin. "Nedir Bu Felsefe "
Heidegger, Martin. "Düşünmek Ne Demektir "
Badiou, Alain. "Aşka Övgü."
Badiou, Alain. "Nietzsche: Anti-Felsefe Seminerleri."
Badiou, Alain. "Gerçek Mutluluğun Metafiziği."
Badiou, Alain. "Gerçek Yaşam."
Badiou, Alain. "Başka Bir Estetik."
Badiou, Alain ve Elisabeth Roudinesco. "Dün Bugün Lacan."
Baudrillard, Jean. "Simülakrlar ve Simülasyon."
Jameson, Fredric. "Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı."

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Filozof ve düşünürlerin temel yapıtları okunarak ve tartışılarak öğrenim ve öğretim gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Klasik yazılı vize sınavı. Klasik yazılı final sınavı.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenci ders kitaplarını ve derste anlatılan konuları dikkatle takip etmelidir. Öğrenci derslere hazırlıklı gelmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

metin.bal@deu.edu.tr
balmetin@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11.00 - 12.00
Perşembe 11.00 - 12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Kitap Okuma 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13555
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.55
ÖK.645
ÖK.75
ÖK.854
ÖK.9555
ÖK.1044