Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. DOĞAN GÖÇMEN |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, günümüz felsefe tartışmalarının önemli bir bölümünü oluşturan modernist ve postmodernist söylem alanlarını tanımak ve filozofların temel eserlerini incelemektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
C. Levi-Strauss, Yaban Düşünce (YKY), F. de Saussure, Genel Dilbilim Dersleri (Multilingual Yay.), M. Foucault, Kelimlere ve Şeyler (İmge Yay.), M. Foucault, Hapishanenin Doğuşu (İmge Yay.), M. Foucault, Cinselliğin Tarihi (İmge Yay.), J. F. Lyotard, Postmodern Durum (Vadi Yay.), Derrida'nın Ardından, Toplum ve Bilim Dergisi, Sayı 102 (Toplum ve Bilim Yay.), Toplumbilim, Derrida Özel Sayısı, Sayı 10 (), E. Levinas, Sonsuza Tanıklık (Metis Yay.), E. Levinas, Zaman ve Başka (Metis Yay.), E. Levinas, Ölüm ve Zaman (Ayrıntı Yay.), G. Deleuze, Kapitalizim ve Şizofreni (Balşam Yay.), J. F. Lyotard, Postmodern Durum (Ara Yay.), Sarup, Postyapısalcılık ve Postmodernizm (Ark Yay.), S. Best, D. Kellner, Postmodern Teori (Ayrıntı Yay.), K. Kumar, Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları (Dost Yay.),R. Mortley, Fransız Düşünürleriyle Söyleşiler (İmge Yay.), Derleme, Çağdaş Fransız Düşüncesi (Epos Yay.)D. West, Kıta Avrupa Felsefesi (Paradigma Yay.). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|