DERS ADI

: Değer Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 3148 Değer Felsefesi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZLEM DUVA KAYA

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, insan ve değer sorunları üzerine felsefe açısından düşünmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, değer felsefesinin temel kavramlarını açıklayabilecektir.
2   Değer felsefesinin tarihsel arka planını açıklayarak yorumlayabilecektir.
3   Felsefe tarihindeki etik görüşler ile değer sorunları arasındaki ilişkiyi kurabilecektir.
4   Günlük yaşamda ve edebi eserlerdeki örneklerde görülen değer sorunlarını analiz edebilecektir.
5   İnsan ve yaşam ile ilgili değer objelerini değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Değer felsefesinin sorunları
2 Değer felsefesinin tarihsel arkaplanı: Platon, Aristoteles, Stoa Okulu
3 Rönesansta değer(ler) sorunu
4 Tarihte ve günümüzde farklı değer anlayışları
5 Nietzsche ve değerler sorunu
6 Fenomenoloji ve değerler
7 M. Scheler de ve N. Hartmann da değer(ler)
8 Ara sınav
9 Değerlendirme etkinliği
10 Değerlendirme konuları/objeleri
11 Değerlendirmeler üzerine
12 Doğru değerlendirmenin olanaklılığı
13 Değerlendirme ve bilgi
14 Örneklerle değerlendirme problemi
15 Örneklerle değerlendirme problemi
16 Final SInavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

. AKARSU, Bedia (1998). Kişi Kavramı ve İnsan Olma Sorunu, İstanbul: İnkılâp Yayınev
PLATON, Devlet, çev. Sabahattin Eyuboğlu-M. Ali Cimcoz), Türkiye İş Bankası
Platon (2001) Phaidon, çev. Hamdi Ragıp Atademir & Kemal Yetkin, İstanbul: Sosyal Yayınları
Platon (2007) Symposion, çev. Eyüp Çoraklı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi
ARISTOTELES, Nikomakhos a Etik, (çev. Saffet Babür), BilgeSu Yayıncılık, Ankara, 2007.
DESCARTES, Rene, Meditasyonlar, (çev. İsmet Birkan), BilgeSu Yayıncılık, Ankara, 2007.
Descartes, (1999), , Rules for the Direction of the Mind trs: Müntekim Ökmen, İstanbul: Sosyal Yayınları.
Descartes, (1994), Metot Üzerine Konuşma, K. Sahir Sel, İstanbul: Sosyal Yayınları
KANT, Immanuel, Pratik Aklın Eleştirisi, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara, 1999.
KANT, Immanuel, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara, 2002.
Kuçuradi İoanna, İnsan ve Değerleri, TFK, Ankara,2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ders
2. Tartışma
3. Soru-cevap

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.duva@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Carsamba 08:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15553
ÖK.2443
ÖK.3454
ÖK.4335
ÖK.5555