DERS ADI

: Transatlantik Modernizm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5036 Transatlantik Modernizm SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Amerika ve Avrupa'da entelektüel bir akım olarak Modernizmin belli başlı yazarlarını, sanatçılarını ve eserlerini inceler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modernizm incelemelerinin temel kuramsal konuları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Modern yazarları ve sanatçıları kültür tarihi içinde tanıma; modern edebiyat ve sanat eserlerini analiz etme.
3   Genelde Yüksek Modernizmi ve özeldeTransatlantik Modernizmi tarihsel ve toplumsal bağlamları içinde anlama.
4   Avrupa ve Amerikan modernizminin temel edebi eserlerini karşılaştırabilme.
5   Edebiyatta modernizmden postmodernizme olan evrimi anlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım Avrupa ve Amerika'da Modernizm
2 Charles Baudelaire (1821-1867) Painter of Modern Life (kurmaca dışı, 1863), "The Beacons" (şiir) Kötülüğün Çiçekleri (1857)
3 Stephane Mallarme (1842-1898) Paul Verlaine (1844-1896) Mallarme: "Flowers" "The Pipe" "Homage to Richard Wagner" (şiir) Verlaine: "Innocents We" "After Three Years" (şiir)
4 Comte de Lautreamont (1846-1870) Arthur Rimbaud (1854-1891) Lautreamont: The Songs of Maldoror (şiirsel roman, 1868) Rimbaud: "Memory" "Motion" (şiir)
5 Jules Laforgue (1860-1887) Paul Valery (1871-1945) Laforgue: "October's Little Miseries" "The Dirge of the Poet's Fetus" (şiir) Valery: "The Seaside Cemetery" (şiir, 1920)
6 William Butler Yeats (1865-1939) James Joyce (1882-1941) Yeats: "Second Coming" (şiir, 1919) Joyce: "Araby" (öykü, 1914)
7 ARA SINAV ARA SINAV
8 Thomas Mann (1875-1955) Rainer Marie Rilke (1875-1926) Mann: "Tobias Mindernickel" (öykü, 1897) Rilke: The Notebooks of Malte Laurids Brigge (roman, 1910)
9 Oscar Wilde (1854-1900) Djuna Barnes (1892-1982) Wilde: "The Happy Prince" (masal, 1888) Barnes: "Smoke" (öykü, 1910)
10 Marcel Proust (1871-1922) Hart Crane (1899-1932) Proust: Swann's Way (romandan bölümler, 1913) Crane: "Forgetfulness" "Interior" (şiir)
11 Gertrude Stein (1874-1946) Virginia Woolf (1882-1941) Stein: "Gentle Lena" Three Lives (kısa roman, 1909) Woolf: "Kew Gardens" (öykü, 1919)
12 Edna St. Vincent Millay (1892-1950) Ernest Hemingway (1899-1961) Millay: "Remembrance" "Sorrow" "Spring" (şiirler) Hemingway: "Hills Like White Elephants" (öykü, 1927)
13 Ezra Pound (1885-1972) William Carlos Williams (1883-1963) Pound: "A Retrospect" ve "A Few Don'ts" (denemeler, 1918), "Portrait d'une Femme" (şiir, 1917) Williams: "The Red Wheelbarrow" (şiir, 1923)
14 Conrad Aiken (1889-1973) T.S. Eliot (1888-1965) Aiken: "1915: The Trenches" - II (şiir, 1917) Eliot: "Burnt Norton" Four Quartets (şiir, 1936)
15 Psikolojik Gerçekçilik Henry James (1843-1916) James: The Beast in the Jungle (kısa roman, 1903)
16 YARIYIL SONU SINAVI YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Butler, Christopher. Modernizm. Istanbul: Dost, 2013.
Cahoone, L. ed. From Modernism to Postmodernism. Cambridge, Mass.: Blackwell, 1996.
Childs, Peter. Modernism (The New Critical Idiom). London: Routledge, 2000.
Sarup, Madan. An Introductory Guide to Poststructuralism and Postmodernism. U of Georgia P, 1993.
Wellek, R. A History of Modern Criticism 1750-1950. Vol 6: American Criticism, 1900-1950. Yale U P, 1986.
Wilson, Edmund. Axel's Castle: A Study of Imaginative Literature 1870-1930. NY: Farrar, Straus and Giroux, 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine inşa edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel öğedir. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Metin çözümleme ve tartışma: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve gerektiğinde konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Sorular, önerilen tartışma konusuna göre öğrencinin toplumsal, kültürel ve edebi yorumundaki tutarlılığı ölçmeye, analitik ve eleştirel bakış açısını geliştirmeye yöneliktir.
2. Sorular, durum çözümlemeye dayalı olduğu için çoklu yanıtlar içermektedir.
3. Sorular edebiyat tarihi, kuramı ve felsefesini birlikte ele almaya ve değerlendirmeye dayanır

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrencinin düşünsel yeteneklerini ölçmeye ve daha kapsamlı yanıtlar vermeye yönelik olması bakımından sınavlar kitap ve ders notu açık olarak yapılır.
3. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.
4. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
5. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr
Ofis tel: (232) 301 8513

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Kitap Okuma 14 5 70
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155455444
ÖK.255455444
ÖK.355455444
ÖK.4
ÖK.5