DERS ADI

: Amerikan Konuları ve Temaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5004 Amerikan Konuları ve Temaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersim amacı 20.yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan önemli kültürel, ekonomik ve sosyal olayları irdeleyerek Amerika Birleşik Devletlerinin politikaları hakkında çıkarımlar yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dönemin olaylarını irdeleyebilmek;
2   Dönemin kültürel, ekonomik ve sosyal olayları hakkında bilgi sahibi olmak;
3   Dönemle ilgili olarak disiplinler arası bilgiye sahip olmak;
4   Edinilen bilgilere dayalı eleştirel düşünme becerisi geliştirmek;
5   Edinilen bilgiye dayalı olarak güncel olaylar hakkında çıkarımlar yapabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuya giriş Konuya giriş
2 İkinci Dünya Savaşı Okuma ve Tartışma
3 İkinci Dünya Savaşı Sonrası Kültür Olayları Okuma ve Tartışma
4 Soğuk Savaş Dönemi ve 1950'lerin Zenginliği Okuma ve Tartışma
5 Kennedy ve Johnson Dönemi Dış ve İç Politikalar Okuma ve Tartışma
6 Amerikan İnsan Hakları Hareketinin Sebep ve Sonuçları Okuma ve Tartışma
7 Karşı Kültür Hareketi Okuma ve Tartışma
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Vietnam Savaşı Okuma ve Tartışma
10 Başkan Nixon Dönemi İç ve Dış Olaylar Okuma ve Tartışma
11 Başkan Ford Dönemi İç ve Dış Olaylar Okuma ve Tartışma
12 Başkan Carter Dönemi İç ve Dış Olaylar Okuma ve Tartışma
13 Başkan Reagan Dönemi İç ve Dış Olaylar Okuma ve Tartışma
14 Başkan Bush Dönemi İç ve Dış Olaylar Okuma ve Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Dollar, Charles, and Gary Reichard. American Issues: A Documentary Reader. Blacklick, OH: Glencoe, 1994.
Hofstadter, Richard. The American Political Tradition. New York: Vintage, 1989
Madaras, Larry, and James M. Sorelle. Taking Sides: Clashing Views on Controversial Issues in American History, Volumes One and Two, Guilford, CT: Dushkin Publishing Group Inc., 2002.
Schilesinger, Arthur.The Cycles of American History. First Mariner Books: New York, 1999.
Zinn, Howard. A People's History of the United States, Harper Collins, 2010.
Yardımcı kaynaklar:
Diğer ders materyalleri: Tüm materyalleri içerin bir paket öğrencilere dersin başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

* Derse gelmeden önce okunması gereken kitap ve makaleleri okumak;
* Öğrenmeyi pekiştirmek amacıyla diğer öğrencilerle bilgi alış verişinde bulunmak;
* Tüm ders için gerekli ödevleri ve okumaları zamanında tamamlamak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin, bu ders için gerekli tüm ders materyalini özümseyip çıkarımlar yapabilmeleri çok önemlidir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin
* Hangi bilgiyi kullanacaklarına karar vermeleri;
* Ders için gerekli bilgiyi değerlendirip analiz edebilmeleri;
* Kaynakları kullanarak bilgiye ulaşmaları;
* MLA formatında bir makale yazmaları
beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin
* Yönetmeliklere uygun olarak derslerin %70'ine devam etmeleri;
* Derse gelmeden önce okumaları gerekli okuma parçalarını okumaları
gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 104
E-posta: nuray.onder@deu.edu.tr
Dahili telefon: 18645

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55