DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Gotik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5022 Amerikan Edebiyatında Gotik SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Amerikan gotik edebiyatının önde gelen yazarlarını ve eserlerini tanıtmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebiyatta gotik tarzın temel biçimsel özelliklerini tanımlayabilmek,
2   Amerikan gotik edebiyatının Avrupa gotik edebiyatından ayrılan yönlerini ortaya koyabilmek,
3   Amerikan gotik geleneğinde yazılmış eserlerin metin analizini yapabilmek,
4   Amerikan gotik öykücülüğünün ortak anlam şemalarını çıkarabilmek,
5   Gotik edebiyatın kültürel ve felsefi çatısını oluşturabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gotik Estetik ve Gotiğin Evrimi Mimarlık, Güzel Sanatlar ve Popüler Kültürde Gotik Üslup
2 Gotik Edebiyatın Kökenleri Mezarlık Şiirleri
3 Avrupa Gotik Edebiyat Tarihi Gotik Romansın İlk Örnekleri ve Gotik Kalıplar Hayalet Öyküleri ve Sansasyon Romanı
4 19. yüzyıl Amerikan Gotiği "Rip Van Winkle" (Washington Irving) "The Legend of Sleepy Hollow" (Washington Irving)
5 19. yüzyıl Amerikan Gotiği "The Tell-Tale Heart" (Edgar Allan Poe) "Ligeia" (Edgar Allan Poe)
6 19. yüzyıl Amerikan Gotiği "The Fall of the House of Usher" (Edgar Allan Poe) "The Black Cat" (Edgar Allan Poe)
7 ARA SINAV ARA SINAV
8 19. yüzyıl Amerikan Gotiği "The Birth Mark" (Nathaniel Hawthorne) "Rappaccini's Daughter" (Nathaniel Hawthorne)
9 19. yüzyıl Amerikan Gotiği "The Tartarus of Maids" (Herman Melville) "The Romance of Certain Old Clothes" (Henry James)
10 19. yüzyıl Amerikan Gotiği "The Upper Berth" (Francis Marion Crawford) "In Kropfsberg Keep" (Ralph Adams Cram)
11 19. yüzyıl Amerikan Gotiği "The Yellow Wallpaper" (Charlotte Perkins Gilman) "The Damned Thing" (Ambrose Bierce)
12 20. yüzyıl Amerikan Gotiği "The Picture in the House" (H P Lovecraft) "The Dead Smile" (Francis Marion Crawford)
13 20. yüzyıl Amerikan Gotiği "The Outsider" (H.P. Lovecraft) "The Lottery" (Shirley Jackson)
14 20. yüzyıl Amerikan Gotiği "The Wind" (Ray Bradbury) "The Veldt" (Ray Bradbury)
15 20. yüzyıl Amerikan Gotiği "Freniere" (Anne Rice) "The Reach" (Stephen King)
16 YARIYIL SONU SINAVI YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Carroll, Noel. The Philosophy of Horror, or the Paradoxes of the Heart. New York: Routledge, 1990.
Ellis, Markman. The History of Gothic Fiction. Edinburgh: Edinburgh U P, 2000.
Oates, Joyce Carol, ed. American Gothic Tales. Plume, 1996.
Punter, David, ed. A Companion to the Gothic. Malden, Mass.: Blackwell, 2000.
Punter, David. The Literature of Terror: A History of Gothic Fictions from 1765 to the Present Day, Vol, The Gothic Tradition. New York: Longman, 1996.
Punter, David. The Literature of Terror: A History of Gothic Fictions from 1765 to the Present Day, Vol II, The Modern Gothic. New York: Longman, 1996.
Williams, Anne. Art of Darkness: A Poetics of Gothic. Chicago: U of Chicago P, 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine inşa edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve gerektiğinde konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sorular, önerilen tartışma konusuna göre öğrencinin toplumsal, kültürel ve edebi yorumundaki tutarlılığı ölçmeye, analitik ve eleştirel bakış açısını geliştirmeye yöneliktir.
2. Sorular, durum çözümlemeye dayalı olduğu için çoklu yanıtlar içermektedir.
3. Sorular edebiyat tarihi, kuramı ve felsefesini birlikte ele almaya ve değerlendirmeye dayanır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrencinin düşünsel yeteneklerini ölçmeye ve daha kapsamlı yanıtlar vermeye yönelik olması bakımından sınavlar kitap ve ders notu açık olarak yapılır.
3. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.
4. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
5. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr
Ofis tel: (232) 301 8513

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 2 28
Kitap Okuma 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1554555544335
ÖK.2554555544335
ÖK.3554555544335
ÖK.4554555544335
ÖK.5554555544335