DERS ADI

: TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
REK 2005 TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin müziğin temel öğelerini tanımasını, müzik yapmaya ilişkin başlangıç düzeyi temel bilgi ve becerilerin öğrenilmesini amaçlamaktadır. Spor ve ritim olgularının bütünlüğünün ve senkron sağlamanın öneminin kavratılması sağlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müziğin temel öğelerini tanıyabilme
2   Müzik yapmaya ilişkin başlangıç düzeyi temel bilgi, becerileri kavrayabilme ve uygulayabilme
3   Müzik ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri alanı ile ilişkilendirebilme
4   Müzik ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
5   Müzik ile ilgili yeni konuları öğrenmeye istekli olma ve kendini geliştirmeye güdülenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müziğin temel öğelerinin tanıtılması
2 Sesin özelliklerinin ve temel unsurlarının tanıtılması
3 Müzik yapmaya ilişkin başlangıç düzeyi temel bilgilerin anlatılması
4 Müzik yapmaya ilişkin başlangıç düzeyi temel bilgilerin anlatılması
5 Müzik yapmaya ilişkin başlangıç düzeyi temel bilgilerin anlatılması
6 Basit ritim kalıplarının tanıtılması
7 Basit ritim kalıplarının tanıtılması
8 Basit ritim kalıplarının beden perküsyonu ile seslendirilmesi
9 Basit ritim kalıplarının beden perküsyonu ile seslendirilmesi
10 Basit ritim kalıplarından oluşan marşların bando çalgıları(Trampet, Davul, Zil) ile seslendirilmesi
11 Basit ritim kalıplarından oluşan marşların bando çalgıları(Trampet, Davul, Zil) ile seslendirilmesi
12 Basit ritim kalıplarından oluşan marşların bando çalgıları(Trampet, Davul, Zil) ile seslendirilmesi
13 Basit ritim kalıplarından oluşan marşların bando çalgıları(Trampet, Davul, Zil) ile seslendirilmesi
14 Basit ritim kalıplarından oluşan marşların bando çalgıları(Trampet, Davul, Zil) ile seslendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
Say Ahmet, Müziğin Kitabı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 2001

Yardımcı kaynaklar:
Kolçak Olcay, Müziği Öğreniyoruz, Pan Yayıncılık, İstanbul, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1332342111232
ÖK.2222342111332
ÖK.3222342111332
ÖK.4222342111232
ÖK.5222342111232