DERS ADI

: REKREASYON EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
REK 2008 REKREASYON EĞİTİMİ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Toplumsal boyutta aileden başlamak üzere sahip olunması gereken boş zaman değerlendirme bilinç ve alışkanlıklarının, toplumun her yaş grubu ve katmanında bireylere verilmesi gereken bir eğitim gözüyle düşünülmesi ve tartışılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Boş zamanları değerlendirme ve rekreasyon eğitiminin önemi
2   Bireysel ve toplumsal faydalarının öğrenilmesi ,
3   Aile içinde bireylere boş zaman davranışı kazandırabilme
4   Okullarda ders dışı etkinlikler ile bireylere sağlıklı boş zaman davranışları kazandırabilme yollarının öğrenimi
5   Rekreatif etkinlik türlerinin ayrımının yapılabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders ile ilgili genel bilgiler ve literatür bilgisi
2 Zaman kavramı ve bölümleri
3 Boş zamanın yeri ve önemi
4 Boş zaman bilinci ve alışkanlıkları
5 Yaş gruplarına göre boş zamanın önemi
6 Toplumsal grup ve katmanlara göre boş zaman bilinci
7 Boş zaman olgusunun bilincinde olmanın önemi
8 Boş zaman farkındalığının oluşumu
9 Boş zaman ve rekreasyon eğitiminin önemi
10 Aile içi boş zaman ve rekreasyon eğitiminin
11 İlk ve orta öğretim okullarda rekreasyon imkanları
12 İlk ve orta öğretim okullarda rekreasyon eğitim programları
13 Rekreasyon eğitiminde güncel sorunlar
14 Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Suat Karaküçük (1999), Rekreasyon,
Necdet Hacıoğlu, Boş zaman ve rekreasyon yönetimi
Sociology of Leisure, J. Dumazedier, 1974. Leisure, J.R. Kelly, 1982. Toward a Society of Leisure, J. Dumazedier, 1967. Technology, Human Values and Leisure,
(Ed) Max Kaplan & P. Bosserman, 1971. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Eğilimi, N. Aslan, 2000. Leisure Sciences (2000-2001) Journal of Leisure Research (1990-2010)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1554535545545
ÖK.2554535545545
ÖK.3554535545545
ÖK.4554535545545
ÖK.5554535545545