DERS ADI

: BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 2009 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, araştırma süreci (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) ve bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem vd.) inceleyerek, öğrencilerin doktora tez süreci ve sonrasında bilimsel etik ve değerlere bağlı kalarak araştırma yapabilmelerini sağlamaya yönelik gerekli literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini hedef gruba öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme,
2   Araştırma amacıyla topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme,
3   Araştırma çalışması kapsamında verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme,
4   Bilimsel bir çalışma kapsamında bir problemi çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, uygulayabilme ve sonuçları değerlendirebilme,
5   Araştırma uygulamalarında karşılaşacağı sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilme,
6   Araştırma ve bilimsel etik konusunda güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel araştırma tasarımı, bilimde nesnellik sorunu, bilim insanın ve kurumların sorumlulukları, bilimde etik davranışın nedenleri
2 Bilimsel araştırmalarda kusurlu davranışın tanımları ve nedenleri, araştırma projesi, yöntem arayışı, verilerin elde edilmesi ve saklama
3 Bilimsel araştırma konusu ve sorunun tanımlanması, bilgi kaynakları, literatür tarama, amaç belirleme, hipotez ve model oluşturma
4 Amprik ve amprik olmayan tasarım türleri, Veri kaynakları, teknikler, veri toplama yöntem ilişkisi
5 Veriler ve teorileştirme ilişkisi, ölçme ve ölçeklendirme, güvenilirlik, geçerlilik sorunu
6 Örneklem sorunu ve araştırmalarda sınırlılık ( Bu hafta dersin dışında bir gün arasınav olacaktır)
7 Tek ve çok değişkenli analizlerde analiz yöntemi
8 Bulgular ve sonuç çıkarma
9 Bilimsel bilginin yayına dönüştürülmesi (yazar sıralaması, kaynak gösterme, yazma yöntemi, teşekkür sorunu)
10 Bilimsel bilginin yayına dönüştürülmesi, orijinal düşünce ve bilimsel katkı
11 Örnek yazın tartışması
12 Örnek yazın tartışması
13 Temel referanslar, kaynakça yazımı, başlık, öz,içerik uyumu, etik dışı davranışlar için yapılması gerekenler
14 Temel referanslar, kaynakça yazımı, başlık, öz,içerik uyumu, etik dışı davranışlar için yapılması gerekenler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır , Çeviri: Gülay Aşkar Altay, Tübitak , 2000,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kuramsal incelemenin yanında, örnek çalışma (olay) inceleme ve çözümlemesi, tartışma, grup çalışması, sunum ve yazılı ölçme ve değerlendirmeden oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1222234522234
ÖK.2222224522234
ÖK.3222224522234
ÖK.4222224522224
ÖK.5222224522224
ÖK.6222224522224