DERS ADI

: MEDYA OKURYAZARLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 2001 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

İnternet ve sosyal medya kaynaklarını kullanarak doğru bilgiye ulaşma becerisini kazandırma, internet ve sosyal medyanın gücünün farkına vararak bunların kullanımına ilişkin yasal düzenlemelerden, etik ilkelerden ve toplum üzerindeki etkilerinden haberdar olma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnternet ve sosyal medya kaynaklarını tanır.
2   İnternet ve sosyal medya kaynaklarını kullanarak doğru bilgiye ulaşır.
3   İnternet ve sosyal medya kaynaklarının kullanımına ilişkin yasal ve etik düzenlemeleri bilir.
4   İnternet ve sosyal medya kaynaklarının gücünün toplum üzerindeki etkilerini bilir.
5   İnternet ve sosyal medya kaynaklarıyla ilgili yenikleri takip eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi okuryazarlığı
2 İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı
3 Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri
4 Bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi
5 Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar
6 Telif hakkı, kişilik hakkı
7 Bilgi gizliliği, gizlilik ihlali
8 Medyada dil kullanımı
9 Haberlerin değeri ve nitelik analizi
10 Popüler kültür
11 Medyada kadın ve erkek rolleri
12 Medyada kadın ve erkek rolleri
13 Tüketim kültürü ve reklamlar
14 Tüketim kültürü ve reklamlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İnal, K. (2009). Medya Okuyazarlığı El Kitabı, Ütopya Yayınevi
Bilici, İ. E. (2018). Medya Okuyazarlığı ve Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık
Şimşek Cinman, M. ve Türkoğlu, N. (2016). Medya Okuryazarlığı, Pales Yayınları
KOLTAY, T. (2011). The Media and The Literacies: Media Literacy, Information Literacy, Di-gital Literacy , Media Culture Society, 33(2) s.211-221.
POTTER, W. J. (2011). Media Literacy 5th edition, California: SAGE Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma ve grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1332222222332
ÖK.2332222222332
ÖK.3332222222332
ÖK.4332222222332
ÖK.5332222222332