DERS ADI

: SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 3019 SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Yaşam boyu spor konusundaki temel bilgileri kadın, yaşlı ve sağlıklı kişilerde uygulatabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaşam boyu spor anlayışını açıklayabilme
2   Sağlıklı yaşam boyu spor uygulamalarında dikkat edilmesi gereken unsurları vurgulayabilme
3   Yaşam boyu sporun kadınlar için değerini açıklayabilme
4   Yaşam boyu sporun yaşlılar için değerini açıklayabilme
5   Yaş ve performansa göre düzenlenmiş etkinlik tablolarını sorgulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Neden yaşam boyu spor Yaşam boyu spor anlayışı nasıl doğdu
2 Her yasta spor ve egzersizin temel hedefleri, her yasta sporun ve egzersizin bilimsel temelleri
3 Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri
4 Neden Aerobik egzersiz önce bir sağlık değerlendirmesi,basit reçete önerisi
5 Sağlıklı yaşam boyu spor uygulamaları için çeşitli aktivite önerileri
6 Ruhsal sorunlar;Stres ve spor
7 Egzersiz reçetesi
8 Egzersiz reçetesi
9 Kadın ve egzersiz;Hamilelik ve egzersiz
10 Doğum sonrasında toparlanma egzersizleri
11 Yaşlılar ve egzersiz
12 Yaş ve performansa göre düzenlenmiş etkinlik tabloları
13 Egzersiz reçetesi Uygulamaları
14 Egzersiz reçetesi Uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Kale,R. (2002) Yaşam Boyu Spor.Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
2. Erkan,N (1998) Yaşam Boyu Spor.Ankara:Sporsal Kuram Dizisi12
3. Beverly,N (1994) Moving and Learning the Elementary School Physical Education Experience.Moslay:Year Book

Yardımcı kaynaklar:
1. Kalyon,T.A (1994) Sporcu Sağlığı Ve Spor Sakatlanmaları.Ankara:Gata Basımevi
2. Şahin,N.H. (1998) Stresle Başa Çıkma Olumlu Bir Yaklaşım.Ankara:Türk Psikologlar Derneği Yayınları
3. Karaküçük,S. (1999) Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme.Ankara:Bağırgan Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ve; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
Tel: + 90 (232) 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi: 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13444
ÖK.23444
ÖK.33444
ÖK.43444
ÖK.53444