DERS ADI

: GÜZEL KONUŞMA VE YAZMA EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 4002 GÜZEL KONUŞMA VE YAZMA EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere güzel ve etkili konuşmanın-yazmanın yollarını sezdirip, öğrencilerin anadilleri Türkçe yi etkili konuşup; yazabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevresiyle sürekli iletişim ve etkileşim içinde bulunan öğrenciye, toplumla sağlıklı ilişkiler kurabilme becerisi kazandırmak.
2   Öğrencinin duygu ve düşüncelerini sağlıklı biçimde anlatabilmesi için yazılı ve sözlü anlatım türlerini tanımalarını sağlamak.
3   Öğrencinin güzel konuşma ve yazmaya ilişkin becerilerini geliştirmek amacına yönelik alıştırmalar ve uygulamalar yapmak.
4   Öğrencinin hem üniversite yaşamında, hem de mesleğe atandığında genel kültüre ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmek.
5   Öğrencinin hem üniversite yaşamında, hem de mesleğe atandığında genel kültür ve sosyal yaşama ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Dersin amaç ve hedefleri hakkında bilgilendirme
2 2 Konuşma ve yazının doğuşu (mitolojik söylem)
3 3 Diksiyon (tanımı, konuşmayı bozan etmenler)Konuşmayı ve yazıyı oluşturan unsurlar
4 4 İşlevleri açısından başlıca konuşma ve yazın türleri a) günlük konuşma-tartışma b) roman-öykü-günlük-makale-söyleşi)
5 5 Konuşan ve dinleyen ilişkileri, etkili dinleme, dinleme süreci (mantıksal-safsata-propaganda)dinleme ve kişilik ilişkisi
6 6 Sesin fırlatılması-konuşma örgeni-gülme-kahkaha-ağlama (tiyatral sunu) tekerlemeler (ünlülere ve ünsüzlere ilişkin alıştırmalar
7 7 Bilimsel yazı ve konuşmaların hazırlanması, işlek bir konuşma dili kazanmada şiir ve tekerlemelerden yararlanma (böyle bir konuşmayı yazma çalışması)
8 8 Beden dili-anlattıkları-beden dilini sağlıklı bir biçimde kullanmak
9 9 Bir mezuniyet ya da sunum konuşmasının hazırlanması-
10 10 Yazım ve anlatım bozukluğu, bunlara yol açan etmenler (gazete ve dergilerden buna ilişkin köşe yazılarından seslendirme )
11 11 Kısa öykü yazma- öykü ve metin seslendirme
12 12 Seçilmiş dünya edebiyatından şiir ve metinlerin seslendirme uygulamaları
13 13 mektup ve dilekçe yazımı-mektup çeşitleri
14 14 Pratik yapma ve genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
KONUŞMA EĞİTİMİ-Suat Taşer RETORİK-ARİSTOTALES

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum, sınıf içi tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1232222222333
ÖK.2232222222333
ÖK.3232222222333
ÖK.4232222222333
ÖK.5232222222333