DERS ADI

: RİTMİK CİMNASTİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSS 4008 RİTMİK CİMNASTİK SEÇMELİ 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ PINAR TATLIBAL

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Ritmik cimnastik, tanımı, tarihçesi, gelişimi ve günümüz uygulamalarını, branş kurallarını sınıflayabilme, değerlendirme kuralları hakkında bilgi vermek, müzik eşliğinde, aletsiz veya el aletleri ile değişik yön, düzlem, açılarda, uzay/alan/mekân kullanımlarını uygulamayabilmek ve kişiye hareket zenginliğini kazandırmak, yaratıcılığı geliştirmek (koordinatif yetiler) bu kazanımları her yaşta bu eğitimi alacak bireylere aktarabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ritmik cimnastik tarihi ve disiplinleriyle ilgili temel bilgileri tanımlayabilme
2   Ritmik cimnastik kurallarını sınıflayabilme, terminoloji hakkında bilgi edinebilme.
3   Ritmik cimnastikte kullanılan temel vücut hareketlerini yapabilme.
4   Ritmik cimnastik aletlerinde temel tekniklerini uygulayabilme ve koreografi oluşturabilme.
5   Ritmik cimnastik branşının spor alanındaki önemini bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Ritmik cimnastik tarihçesi, branş tanıtımı
2 2 Branş kuralları Branş ısınma yöntemlerine giriş Vücut hareketlerinin sınıflandırılması
3 3 RC te vücut elementleri (salınımlar, daireler, sekizler, dönüşler, yol katetmeler, ritmik adımlar, sekme ve hoplamalar, pre-akrobatik elementler)
4 4 Koordinatif yetiler (hareketlerde denge, ritim, tepki, ayrıştırma, birleştirme, yönlendirme, değiştirme yetileri, alan uzay, yön düzlem açı kullanımları, akıcılık)
5 5 Vücut hareketleri ile küçük kombinasyonlar oluşturma Esneklik çalışmaları Temel bale çalışmaları İp aleti teknikleri
6 6 Branş kuralları Temel bale çalışmaları Pivotlar İp aleti teknikleri
7 7 Branş kuralları Sıçramalar İp aleti teknikleri Koreografi oluşumları
8 8 Branş kuralları Dengeler ve koordinasyon çalışmaları Çember aleti teknikleri
9 9 Çember aleti teknikleri Koreografi oluşumları
10 10 Esneklik ve dalgalar
11 11 Labut aleti teknikleri
12 12 Kurdele aleti teknikleri
13 13 Koreografi oluşumları ve değerlendirme
14 14 Top aleti teknikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Sportif Ritmik Cimnastik Arzu Karaali Konter, 1998

Yardımcı kaynaklar:
- Federation Internatıonale de Gymnastıque Code of Points Rhythmic Gymnastics 2009-2012
- Teaching Rhythmic Gymnastics. A Developmentally Appropriate Apprch [Paperback]
Heather Palmer (Author)
- www.fig-gymnastics.com
http://www.turkcimfed.gov.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma Yöntemi
Gösterip yaptırma Yöntemi
Bireysel çalışma Yöntemi
Gösteri tekniği
Soru-cevap tekniği
Bireysel öğretim tekniği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vücut hareketlerinin yapımı teknik, uygulama ve koreografi kriterlerine göre uygulamalı olarak, teorik bilgiler soru cevap şeklinde yazılı anlatımla vize ve final sınavlarında değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında ve uygun kıyafetle katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Faculty of Sport Science
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Final sınavına hazırlık 5 1 5
Vize sınavına hazırlık 5 1 5
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1222252252222
ÖK.2222252252222
ÖK.3222252252222
ÖK.4222252252222
ÖK.5222252252222