DERS ADI

: DAĞCILIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 1010 DAĞCILIK SEÇMELİ 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HAKAN ŞERİFOĞLU

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Dersin amacı, Dağcılık ve Alpinizm olgusunu tümüyle anlayabilmesini sağlamak, eğitim ve tırmanışlarla bilgi ve beceri ve deneyimin ne kadar önemli olduğunu öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğa ve macera eğitiminde bireysel ve bireyler arası etkileşime açık oluş
2   Doğa ve çevre eğitiminin önemini kavrayış
3   Dağ ortamında kamp yapabilme
4   Kamp malzemelerini kullanma ve toparlama
5   Çevre temizliği doğayı koruma bilinci

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye ve Dünya'daki dağcılık etkinlik alanlarının incelenmesi, Kazanılan bilgi ve deneyimler doğrultusunda temel doğa sporları dersi ve rekreasyonel amaçlı etkinlik planlaması yapılması
2 Ulusal ve uluslararası örgütlenme çalışma ve politikaları, Yapılan etkinlik planlamasının gerçekleştirilmesi ve liderlik uygulamaları.
3 Dağcılıktaki branşlara yönelik bireysel performansa etki eden antrenman ilkeleri Yapılan etkinlik planlamasının gerçekleştirilmesi ve liderlik uygulamaları.
4 Dağcılıktaki branşlara yönelik bireysel performansa etki eden egzersiz fizyoloji değişkenleri, final
5 Dağcılıktaki branşlara yönelik bireysel performansa etki eden psiko-sosyal faktörler
6 Dağcılık sporcularının sağlığına ilişkin konuların incelenmesi
7 Dağcılıkta beslenme ilkeleri ve sıvı alımı,
8 Ara Sınav
9 Doğada arama ve kurtarma temelleri ve kullanılan teknikler
10 Doğada arama ve kurtarma uygulamaları, ve uluslararası dağcılık örgütlenmeleri, Ulusal ve uluslararası eğitmenlik çalışmalarının incelenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Anonymous. (1989).Dağcılıkta Kullanılan Düğümler. Ankara:Dağcılık Federasyonu Yayını.
Crocket, K. (1990). Climbing: Terms & Techniques. England: Thorsons Publishing Group.
Fyffe, A. And Peter, I. (1990). The Handbook of Climbing. London: Penguin Group.
Johnston, T. (1995) Rock Climbing Basics, Stackpole Books Comp.
Graydon, D. (1992). Mountaineering. Canada: Douglas & Mc Intyre Ltd.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Eğitim-Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyalile katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey Mah. İzmir Cad. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İZMİR
0232 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 14.00 - 15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.4
ÖK.555