Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. CİHAN IŞIKHAN |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Genel yazılı anlatım kuralları ve yazım teknikleri çerçevesinde tanımlama, betimleme, anlaşılabilir olma sorunlarının irdelenerek, müzik teknolojisine özgü terim ve kavramları, olgu ve olayları, sorun ve değişim/gelişimleri yazılı olarak bilimsel anlatmaya çalışmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Glen Ballou, Handbook for Sound Engineers, 3th Edition, Focal Press, 2005 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Müzik teknolojisine ait terim ve kavramlar her türlü yönleriyle ele alınıp net olarak tanımlanacağından dersin büyük bölümü bu tür terim ve kavramların karşılıklı araştırılıp tartışılması şeklinde geçmektedir. Terim ve kavramlardan yola çıkılarak ele alınan konuların metne dönüştürülmesi gerçek hedeftir. Her metin bir sonraki derste tartışılarak geliştirilir ve sonuçta, yayımlanabilir bir bilimsel makale oluşturulur. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirmede belirleyici olan, her hafta geliştirilerek hazırlanan makalenin final sınavındaki son halidir. Bu aşamaya ulaşmak için ders süresince hazırlanan makalenin ödev/sunum değerlendirmesi yapılacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
İmla kuralları, terim ve kavramlar, sayfa düzeni (layout) ve anlatım biçimi, yazılı anlatımın somut örneği olarak sunulan makalenin eşit oranlarda dağılmış puanlamasını oluşturmaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
https://www.isikhancihan.com/ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|