DERS ADI

: MEDYA ANALİZLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZT 5018 MEDYA ANALİZLERİ II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SERHAT DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Audio ve video alanında kayıtlı medya ürünlerinin belirli değerlendirme kriterleri ile incelenmesi, analiz edilmesi ve tüketiciler üzerindeki etkilerinin göz önüne alınarak estetik değerlerin, trendlerin belirlenmesi, raporlanması, bilimsel bilgi değeri kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Odyo-medya / müzik analiz yöntemlerinin temelini kavramak,
2   Algılamaya yönelik değerlerin teknik, psikolojik, sosyolojik ilişkilerini kavramak,
3   Teknik değerlendirme parametreleri ile ses ve görüntü açısından eleştirel yetenekleri geliştirmek,
4   İlgili öteki medya parametreleri ile müzikal bağlantıyı kurarak bütüncüllüğü kavramak,
5   Pazar etkisini belirleyen müzikal değişkenlere hakim olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel ve işitsel teknik katmanlar, tüketim başarıları ile ilişkileri
2 Müzik klipleri ve medya ürünleri üzerinde etütler
3 Müzik klipleri ve medya ürünleri üzerinde etütler
4 Müzik klipleri ve medya ürünleri üzerinde etütler
5 Müzik dışı ögelerin kullanımı
6 Müzik dışı ögelerin kullanımı
7 Pazar payı ve teknikleri
8 Pop ve Jazz örnekleri üzerine etütler
9 Pop ve Jazz ürünleri üzerine etütler
10 Çok kanallı kayıt örnekleri üzerinde remix uygulamaları ile pekiştirmeler
11 Klasik müzik yorum örnekleri üzerine etütler
12 Klasik müzik yorum örnekleri üzerine etütler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Norman Medoff, Barbara K. Kaye; Electronic Media, Second Edition: Then, Now, and Later , 2.nd Edition, Focal Press, ISBN: 978-0-240-81256-4, UK, 2011
Joseph Turow; Media Today: An introduction to mass communication , 3.rd edition, Taylor & Francis, Routledge, ISBN 0-203-89534-7, New York, 2009
Donald G. Godfray (editor); Methods of Historical Analysis in Electronic Media , Lawrence Earlbaum, ISBN 1-4106-1715-7, London, 2006
Robert B. Musburger, Gorham Kindem; Introduction to Media Production: The Path to Digital Media Production , 4.th Edition, ISBN: 978-0-240-81082-9, Focal Press, 2009
William Moylan; Understanding and Crafting The Mix: The Art of Recording , Focal Press, USA, 2007
Larry Starr. Christopher Waterman; American Popular Music: The Rock Year , Oxford University Press, 2006
David M. Howard, James Angus; Acoustics and Psychoacoustics , 2.nd Edition, Focal Press, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Temel kurallar ve kriterler, kullanım teknikleri vb. 20 dakikayı aşmayan sunumlar şeklinde öğrenciye verilir. Ardından aktif katılım ve tartışma ortamı sağlanır. Tespit edilen algoritmalar müzik ve görsellik içeren medya ürünleri üzerinde tartışmalı olarak etüt edilir. Tüm işitsel örnekler audiophile niteliğine sahip ses sistemleri üzerinde etüt edilirler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem içi derse aktif katılım, analiz edilmek üzere gündeme getirilen medya projeleri üzerindeki çözüm yetenekleri, uygulama önerileri, genel kültürleri ve uygulama hızları doğrudan değerlendirme ölçütleridir. Derste anlatılanların sınav yada dönem ödevlerinde aynen aktarılmasının değerlendirmelere bir katkısı yoktur; eleştirel problem çözme teknikleri ve sorunlar karşısındaki yanıtların kalitesi esastır.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı ara sınavda sorulan sorular işlem ağırlığına göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım ile sınav öncesinde belirtilecek, deklare edilecek, alınan yanıtlara göre hesaplanan puanların toplamı değerlendirmeye alınacaktır. Bunun dışındaki not değerlendirmeleri yukarıda açıklanan ölçütler doğrultusunda gerçekleştirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam esastır. Mucbir sebeplerle yapılamayan ders, onbeş gün içinde ve başka bir ders olacak şeklinde tüm öğrencilerin katılımı sağlanarak telafi edilir. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye verilir. Bu konunun derste anlatılmasından önce çalışma-araştırma sonuçları tartışılır, sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serhat.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yoktur

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 18 18
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.132245454422244
ÖK.232245454422244
ÖK.332245454422244
ÖK.432245454422244
ÖK.532245454422244