DERS ADI

: Gruplararası Anlaşmazlık ve Temas

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5047 Gruplararası Anlaşmazlık ve Temas SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere gruplar arası ilişkilerin dinamiklerini, gruplar arası anlaşmazlıkları ve gruplar arası teması anlatmaktır. Bu ders gruplar arası ilişkilere ilişkin araştırmaları ve teorileri inceleyecektir. Derste, sosyal kimlik teorisi, kendini gruplandırma teorisi, gruplar arası anlaşmazlıklar teorisi, gruplar arası temas teorisi gibi gruplar arası ilişkilere yönelik temel teoriler eleştirel olarak incelenecektir. Bu incelemeler, toplumsal kategorileştirmelerin nasıl önyargılara ve ayırımcılığa yol açtığı, önyargıların nasıl azaltılabileceği, azınlıkların toplumsal değişmeyi nasıl etkiledikleri, yıkıcı anlaşmazlıkların için güç olduğu, insanların kalabalıklarda nasıl davrandığı, çapraz gruplar arası arkadaşlıkların nasıl kurulacağı, çapraz gruplar arası arkadaşlıkların nasıl sürdürüleceği gibi konuları içermektedir. Bunlara ek olarak gruplar arası ilişkilerin sosyal psikolojik yönüne ilişkin bilgilerin gerçek sosyal yaşama uygulaması keşfedilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gruplar arası ilişkiler teorilerini ve kavramlarını anlamak
2   Gruplar arası anlaşmazlıkların temellerini anlamak
3   Sosyal kimlik teorisini anlamak
4   Ortak üst grup kimliğini anlamak
5   Gruplar arası temas ve doğrudan temas anlamak
6   Dolaylı temas anlamak
7   Çocuklarda ve gençlerde çapraz grup arkadaşlıklarını anlamak
8   Toplumsal eylem ve gruplar arası anlaşmazlıklarını anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gruplara arası ilişkiler teorileri ve kavramları
2 Gruplara arası ilişkiler teorileri ve kavramları
3 Gruplararası anlaşmazlıkların temelleri
4 Gruplararası anlaşmazlıkların temelleri
5 Sosyal kimlik
6 Ortak grup kimliği
7 Vaka analizi
8 Gruplar arası temas ve doğrudan temas
9 Dolaylı temas: İkinci elden temas
10 Dolaylı temas: Gözleme dayalı temas
11 Çocuklar ve gençler arasında çapraz grup arkadaşlığı
12 Çocuklar ve gençler arasında çapraz grup arkadaşlığı
13 Toplumsal eylem ve gruplar arası anlaşmazlıklar
14 Toplumsal eylem ve gruplar arası anlaşmazlıklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Allport, G. W. (1954). The nature of prejudice. Cambridge, MA: Addison-Wesley.
2.Bar-Tal, D. (2011). Intergroup conflicts and their resolution: A social psychological perspective. New York: psychology Press.
3.Brewer, B. M. (2003). Intergroup relations (2nd edit.). New York: Open University Press.
4.Brown, It., & Hewstone, M. (2005). An integrative theory of intergroup contact. Advances in Experimented Social Psychology. 37, 255-343.
5.Davies, K., Tropp, L. R., Aron, A., Pettigrew, T. F., & Wright, S. C. (2011). Cross-group friendships and intergroup attitudes: A meta-analytic review. Personality and Social Psychology Review, 15, 332-351. doi:10.1177/1088868311411103
6.Dovidio, F. J., Gaertner, L. S., and Saguy, T. (2007). Another view of ``we : Majority and minority group perspectives on a common ingroup identity. European Revıew Of Socıal Psychology, 18, 296 330





Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, vaka çalışmaları, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bu dersi başarıyla tamamlayan;

1. Öğrenciler gruplar arası ilişkiler teorilerini ve kavramlarını tanımlayacaklardır.
2. Öğrenciler gruplar arası çatışmanın temellerini tanımlayacaklardır.
3. Öğrenciler sosyal kimliği tanımlayacaklardır.
4. Öğrenciler ortak bir grup içi kimliği tanımlayacaklardır.
5. Öğrenciler gruplararası teması ve doğrudan teması tanımlayacaklardır.
6. Öğrenciler dolaylı teması tanımlayacaklardır: genişletilmiş ve dolaylı temas.
7. Öğrenciler çocuklar ve ergenler arasındaki gruplararası dostluğu tanımlayacak,
8. Öğrenciler problem çözme ve seçenek oluşturmayı tanımlayacak ve karşılaştıracaktır.
9. Öğrenciler kolektif eylemi ve gruplar arası çatışmayı tanımlayacaklardır.

Sınıfiçi çalışmalar aşağıdaki konuları içerir.
Örnek Olay Ödevi
1) Olgular/Özet/Örnek Olay : Örnek olay arka planının yönleri, özellikleri, gerçekleri, benzersiz perspektifleri göz önünde bulundurun, (10 Points)
2) Sorun Tanımlama: Sorunları, meseleleri tanımlama(20 Points)
3) Analiz: Örnek olay gerçeklerinin değerlendirilmesi, sorunların değerlendirilmesi (20 Points)
4)Alternatif Çözüm/ Seçenekler/ve En İyi Çözüm: Alternatif seçeneklerin değerlendirilmesi, alternatifler arasında karşılaştırma (20 Points)
5) Öneriler: Gözlemler, eylem planı, kanıtlarla birlikte nihai kararlar (20 Points)
6) Sonuçlar/ Çıktılar: Sorunlara bağlı olumlu/olumsuz sonuçlar (10 Points)
7) Sorusu olan örnek olaylar için soru ve cevap (20 Points)

Araştırma Ödevi
1) Amaç Açıklaması: Organizasyon, argümanın arka planı, anlayış, seçilen alana katkı (10 Points)
2) Giriş: Konunun neden ilgili olduğunun açıklanması, özgünlük, konunun tartışılması (10 Points)
3) İçerik: Yazarın kendi anlatımı, alıntılar, açıklamalar,aralarındaki bağlantı ve bütünleşme, materyal hakkında düşünme yolları, güncellik (20 Points)
4) Organizasyon: Fikirlerin anlamlandırılması, argüman, mantık, bağdaşıklık, anlatımı takip etme, paragraflara geçiş bağlantısı, metin boyunca ilerleme (10 Points)
5) Akademik bir araştırma makalesinin düzeyi: Profesyonel/ Profesyonel olmayan (10 Points)
6) Yapı/Yazım Kuralı: Cümle kurma, cümle uzunluğu ve türü, dilbilgisi, yazım, noktalama (10 Points)
7) Sonuç: Argümanın, bulguların, açıklamaların, araştırma ve pozisyonla bağlantının değerlendirilmesi (10 Points)
8) Referans: Bilgi kaynağı, Meşru kaynaklar, Materyalin değeri (10 Points)
9) Alıntı Formatı: Alıntıların kullanımı (10 Points)

Sunum
1) İçerik (25 Puan)
2) Konu Hakkında Kapsamlı Bilgi Sahibi Olmak (25 Puan)
3) Slayt Yapısını Düzenleme (15 points).
4) Göz Teması Kurma (10 points)
5) Sunum ve sunumun netliği (10 Points)
6) Sorulara cevap verebilme yeteneği (15 points).

Bütün Kriterler Aşağıdaki Ölçeğe gore değerlendirilecektir:
Bu belirli unsur yok veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bu unsur kısmen yok ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bu unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az yüzde 70 ine devam etmek zorunludur.
2. Ödevler zamanında teslim edilmedikleri takdirde kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

http://kisi.deu.edu.tr/omur.ozmen
E-mail: omur.ozmen@deu.edu.tr
Ofis: 113
http:/kisi.deu.edu.tr/abbas.turnuklu
abbas.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 12 3 36
Sunum Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1552122
ÖK.2542122
ÖK.3242122
ÖK.424222
ÖK.514222
ÖK.6222
ÖK.713222
ÖK.8135222