DERS ADI

: Anlaşmazlık Yönetiminin Temelleri ve Teorileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5121 Anlaşmazlık Yönetiminin Temelleri ve Teorileri ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, anlaşmazlık yönetimi ile ilgili ana teorileri ve temel kavramları öğrencilere sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   anlaşmazlık yönetimi ile ilgili temel kavramları ve kullanabilme ve açıklayabilme
2   anlaşmazlık yönetimi ile ilgili ana teorileri ve kullanabilme ve açıklayabilme
3   akademik çalışmalar ile gerçek yaşama ait olaylar arasında köprü kurabilme.
4   çok iyi hazırlanmış makaleleri sunabilme
5   makaleleri yazılı olarak raporlayabilme ve sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Anlaşmazlık çözüm teorileri
2 Sosyal araştırmalar ve boyutları
3 Kuram ve araştırma
4 Anlaşmazlık çözümü araştırmaları & anlaşmazlık çözümü araştırmaları
5 Bireysel karakteristik teorileri
6 sosyal proses teorileri
7 sosyal yapı teorileri
8 Vaka analizi
9 Zorlama
10 müzakere ve pazarlık
11 arabuluculuk
12 tahkim
13 sunumlar
14 sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bartos, O. J. & Wehr, p. (2002). Using conflict theory. UK:Cambridge University Press
Coleman, P. T., Deutsch, M., Marcus, E. C. (2014). The Handbook of Conflict Resolution: Theory and Practice (3rd EditioN). USA: Jossey-Bass
Neuman, W.Lawrence Neuman (2003) Social Research Methods (5th ed.), Pearson Education, Boston & NY,
Schellenberg, James A. (1996) Conflict Resolution Theory, Research, and Practice, Albany: SUNY Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Örnek olay çalışmaları
3. Grup projesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1.Öğrenci, çatışma yönetiminin temel kavramlarını ve başlıca teorilerini bilecektir.
2. Bilimsel bir araştırmanın arkasındaki mantığın farkında olarak, öğrenci çatışma yönetiminin temel kavramlarını ve başlıca teorilerini kullanarak bir araştırma yürütecektir.
3. Öğrenci araştırmasını yazılı olarak sunacak ve ardından teslim edecektir.

Örnek Olay Ödevi
1) Olgular/Özet/Örnek Olay : Örnek olay arka planının yönleri, özellikleri, gerçekleri, benzersiz perspektifleri göz önünde bulundurun, (10 Points)
2) Sorun Tanımlama: Sorunları, meseleleri tanımlama(20 Points)
3) Analiz: Örnek olay gerçeklerinin değerlendirilmesi, sorunların değerlendirilmesi (20 Points)
4)Alternatif Çözüm/ Seçenekler/ve En İyi Çözüm: Alternatif seçeneklerin değerlendirilmesi, alternatifler arasında karşılaştırma (20 Points)
5) Öneriler: Gözlemler, eylem planı, kanıtlarla birlikte nihai kararlar (20 Points)
6) Sonuçlar/ Çıktılar: Sorunlara bağlı olumlu/olumsuz sonuçlar (10 Points)
7) Sorusu olan örnek olaylar için soru ve cevap (20 Points)

Araştırma Ödevi
1) Amaç Açıklaması: Organizasyon, argümanın arka planı, anlayış, seçilen alana katkı (10 Points)
2) Giriş: Konunun neden ilgili olduğunun açıklanması, özgünlük, konunun tartışılması (10 Points)
3) İçerik: Yazarın kendi anlatımı, alıntılar, açıklamalar,aralarındaki bağlantı ve bütünleşme, materyal hakkında düşünme yolları, güncellik (20 Points)
4) Organizasyon: Fikirlerin anlamlandırılması, argüman, mantık, bağdaşıklık, anlatımı takip etme, paragraflara geçiş bağlantısı, metin boyunca ilerleme (10 Points)
5) Akademik bir araştırma makalesinin düzeyi: Profesyonel/ Profesyonel olmayan (10 Points)
6) Yapı/Yazım Kuralı: Cümle kurma, cümle uzunluğu ve türü, dilbilgisi, yazım, noktalama (10 Points)
7) Sonuç: Argümanın, bulguların, açıklamaların, araştırma ve pozisyonla bağlantının değerlendirilmesi (10 Points)
8) Referans: Bilgi kaynağı, Meşru kaynaklar, Materyalin değeri (10 Points)
9) Alıntı Formatı: Alıntıların kullanımı (10 Points)

Sunum
1) İçerik (25 Puan)
2) Konu Hakkında Kapsamlı Bilgi Sahibi Olmak (25 Puan)
3) Slayt Yapısını Düzenleme (15 points).
4) Göz Teması Kurma (10 points)
5) Sunum ve sunumun netliği (10 Points)
6) Sorulara cevap verebilme yeteneği (15 points).

Bütün Kriterler Aşağıdaki Ölçeğe gore değerlendirilecektir:
Bu belirli unsur yok veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bu unsur kısmen yok ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bu unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Kişisel web sayfası: http://kisi.deu.edu.tr/omur.ozmen
E-mail: omur.ozmen@deu.edu.tr
Ofis: 113

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 6 6 36
Sunum Hazırlama 2 8 16
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 6 3 18
Proje Final Sunumu 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155
ÖK.2554
ÖK.334
ÖK.4535
ÖK.5